خبرگزاری کار ایران

فرماندار خلیل آباد:

فعالیت در تعاونی ها نسبت به دیگر تشکل ها عقلانی‌تر است

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۷۳۸

فرماندار خلیل آباد، گفت: از آنجا که فعالیت در شرکت‌های تعاونی بر پایه خرد جمعی است یک کار ازرشمندتر و عقلانی تر نسبت به دیگر فعالیت های اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خلیل آباد، ابراهیم قاسم پور در حاشیه بازدید از یک شرکت تعاونی که به مناسبت هفته تعاون صورت گرفت، اظهار داشت: شرکت های تعاونی باید در اقتصاد  نقش آفرینی داشته باشند زیرا اقتصاد تعاونی بهترین شیوه در راستای اقتصاد مقاومتی  در کنار دو شیوه اقتصاد دولتی و خصوصی است.

 وی با تبریک هفته تعاون به تعاونگران  به فعالیت تعاونی ها در خلیل آباد اشاره کرد و با بیان اینکه تعاونی‌های این شهرستان اکثرا پویایی لازم را ندارند، افزود: از روسای ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی ونیز تعاون روستایی خواسته ام امسال تعاونی ها باید در شهرستان دارای نمود بیشتر باشند و با تشکیل یک اتحادیه در حوزه کشاورزی بیش از این با توجه به استعداد شهرستان فعالیت ها دیده شود.

فرماندار خلیل آباد با اعلام اینکه تعاونی های این منطقه باید پیشرو تر از دیگر شهرستانها باشند، اظهار کرد: استعداد منطقه خلیل آباد بر پایه کشاورزی ودامداری است لذا باید برای تعاونی های موجودبستر فعالیت بیشترایجاد شود.

وی کار تعاونی ها را یک کار ارزشمند دانست و افزود: یقینا کاری که بر اساس یک تیم و یا گروه و خرد جمعی شکل می گیرد، کاری بهتر و تصمیم گیری در اینگونه تشکل ها عقلانی تر و خرد مندانه تر است.

وی با بیان اینکه نباید تعاونی رها شده در شهرستان داشته باشیم گفت: تعاونی های دارای بنیه مالی وکاری مورد توجه قرار گیرند وفرمانداری آماده حمایت از تعاونی ها وتشکل های گروهی است.

وی تولید انگور ودیگر محصولات درشهرستان خلیل آباد را مورد اشاره قرار داد وافزود: انتظارم از تشکل های تعاونی بیش از دیگر تشکل ها است لذا ضرورت دارد متصدیان امور در شهرستان بیش از این حوزه تعاونی را مورد توجه قرار دهند .

وی گفتمان تعاونی در دنیا  رابه شدت رو به ‌رشد دانست وگفت: امروزه یک سازمان جهانی پا به عرصه گذاشته که تعاونی‌ها را مورد حمایت قرار داده و برای آنها برنامه‌ریزی می‌کند.

و در حال حاضر فرصت خوبی برای حرکت این بخش وجود دارد و لذا یکی از دلایل موفقیت در تعاونی ها این است که به بخش آموزش توجه کنند، به طور مثال در حوزه کشاورزی می توان با استفاده از مدل های بخش تعاون از خرد شدن اراضی کشاورزی جلوگیری و با ایجاد تعاونی، امکان بهره وری از زمین های بزرگ را فراهم کرد.

فرماندار خلیل آباد، با بیان اینکه 80 تعاونی کشاورزی ودامداری در شهرستان باید بیش از این دارای جایگاه وظرفیت باشند، گفت: ضرورت ایجاد یک اتحادیه قوی  مورد تاکید است  وامروز در دنیا اکثرا کشورها از روش تعاونی بخوبی توانسته اند اقتصاد خود را هم پوشانی داشته باشند وآهنگ رشد توسعه تعاونی باید اینگونه اتفاق بیفتد.

قاسم پور با بیان اینکه زندگی جمعی از ویژگی های فطری انسان به شمار می رود با تأکید بر کار دسته جمعی در قالب شرکت های تعاونی افزود: شرکت های تعاونی می توانند نقش بسزایی در تقویت بنیه های اقتصادی و رشد اقتصادی مناسب و پایدار ایفا کنندودراین راستا بخش قابل توجهی از اشتغال و تولید ناخالص ملی در کشورهای مختلف متعلق به بخش تعاونی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز