خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

برداشت انگور طلایی عسکری در سطح ٧٠ هکتار از اراضی دهستان زیبد گناباد

asdasd
کد خبر : ۹۶۳۷۱۸

سرپرست جهاد کشاورزی دهستان زیبد گناباد گفت: این دهستان با دارا بودن ٧٠ هکتار انگورستان و تولید سالانه ۴ تن انگور در هر هکتار پیشرو در عرصه تولید این محصول است.

وحید محمدزاده کاخکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در گناباد گفت: برداشت انگور بویژه انگور طلایی (عسکری) از باغ‌های دهستان زیبد در شهریور ماه شروع و بخش عمده آن برای تهیه شیره انگور و کشمش استفاده می‌شود.

محمد زاده گفت: جنوب خراسان بهترین انگورهای کشور را برای کشمش سبز و طلایی دارا است و در این بین دهستان زیبد با دارا بودن بیش از 70 هکتار انگورستان همه ساله با تولید متوسط 4 تن در هکتار پیشرو در عرصه تولید است. 

وی ادامه داد: در فصل تابستان و بویژه شهریورماه که برداشت از باغات انگور در دهستان زیبد آغاز می شود اکثر کشاورزان اعم از زنان و مردان کمر همت بسته و پس از برداشت اقدامات فرآوری را نیز انجام می‌دهند.

وی افزود: انگور تولیدی در این دهستان به طرق مختلف استفاده می‌شود ، قسمتی برای تازه خوری وارد بازار فروش شده و قسمتی نیز بصورت کشمش در می آید و قسمت عمده آن پس از طبخ بصورت شیره انگور و علاوه بر مصرف سرانه خانوار روانه بازار می‌شود. 

محمدزاده تصریح کرد: البته در زیبد اکثریت مردم پختن شیره انگور را برای مصرف یکساله خود انجام می‌دهند زیرا فواید شیره انگور در درمان بیماری‌ها به دلیل وجود آنتی اکسیدان های ضروری در شیره انگور، این ماده غذایی در درمان بسیاری از بیماری ها کاربرد دارد.

سرپرست جهاد کشاورزی دهستان زیبد گفت: پخت شیره انگور در این روزها به روش سنتی در دهستان زیبد انجام میشود و این روزا بوی شیره پختن از کوچه پس کوچه های دهستان زیبد به مشام می‌رسد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز