خبرگزاری کار ایران

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر خبر داد:

راه اندازی سیستم پزشکی از راه دور در بیمارستان شهید مدرس کاشمر

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۶۶۶

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر از راه‌اندازی سیستم پزشکی از راه دور (تله مدیسین) به منظور ارائه خدمات فوق تخصصی پزشکی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از کاشمر، محمد جواد یزدانی روز پنجشنبه در این خصوص افزود: با پیگیری‌های انجام شده و مساعدت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با توجه به لزوم ارائه برخی خدمات مشاوره‌ای فوق تخصصی جهت بیماران بستری در شهرستان کاشمر، نیاز به سامانه پزشکی از راه دور بیش از پیش در این شهرستان احساس می‌شد که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام‌شده و تجهیز و آماده‌سازی زیرساخت، نصب و راه‌اندازی سیستم ویزیت بیماران از راه دور (تله مدیسین) انجام شد.

وی ادامه داد: در مرحله نخست، این سامانه برای ارائه خدمات مشاوره ای به بیماران کووید ۱۹بستری در بیمارستان شهید مدرس(ره) راه اندازی شده است و در مرحله بعدی با برنامه‌ریزی مدون برای تمامی تخصص‌ها راه‌اندازی خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت: با راه‌اندازی این سیستم، بیمار برای دریافت نظر تشخیصی و درمانی تخصصی و یا فوق تخصصی دیگر نیازی به رفت و آمد و اعزام بیمار بین محل زندگی خود و سایر شهرستان‌ها ندارد.  

یزدانی افزود: با راه‌اندازی این سامانه علاوه بر کم شدن هزینه سفر، عدالت در دسترسی به خدمات بهداشتی درمانی برای عموم مردم در مناطق دور و نزدیک نیز فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: از طریق این سامانه پزشکان متخصص می‌توانند با بستر اینترنتی فراهم شده، اطلاعات پزشکی و مشخصات بیمار را به اساتید پزشکی مربوطه ارائه کنند و با ایجاد ارتباط صوتی و تصویری از نظر وی مطلع شده و تجویز لازم را انجام دهند.

یزدانی همچنین از راه‌اندازی بخش سونوگرافی برای بیماران سرپایی در درمانگاه تخصصی سردار سلیمانی کاشمر خبر داد و گفت: شهروندان در صورت نیاز به انجام سونوگرافی می‌توانند به درمانگاه تخصصی سردار سلیمانی مراجعه کنند که این بخش در دو شیفت صبح و بعداز ظهر فعال است و با تعرفه دولتی ارائه خدمت می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز