خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان شهری انجام شد؛

بهره برداری از پروژه‌های آب و فاضلاب نیشابور با اعتبار ١۶٣ میلیارد ریال

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۲۹۴

در اولین روز از هفته دولت و با حضور مسئولان شهرستان نیشابور ۱۶۳ میلیارد ریال از پروژه های آب و فاضلاب این شهرستان به صورت متمرکز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور ، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان‌نیشابور در مراسم بهره برداری از این پروژه ها گفت: عملیات توسعه شبکه فاضلاب شهری که در آن ۸ کیلومتر لوله پلی اتیلن در سایزهای ۲۵۰ و ۳۰۰ میلیمتر انجام شده و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شده است یکی از این پروژه ها است.

علیرضا اخویان با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که در نیشابور و روستاها و سایر نقاط کشور وجود دارد شبکه های فرسوده است که پرت آب را افزایش می دهد و مطابق استانداردها باید سالیانه ۴ درصد از طول شبکه را اصلاح کنیم افزود: برای عملیات اصلاح و توسعه شبکه آب و نوسازی انشعابات نیز مبلغ ۵۵ میلیارد ریال هزینه شده است که شامل ۲۰ کیلومتر لوله در سایزهای ۶۳ و ۱۱۰ میلیمتر از جنس پلی اتیلن و نوسازی ٢ هزار فقره انشعاب است.

اخویان اعلام کرد: چهار هزار و ۵۰۰ فقره انشعاب آب و فاضلاب با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال نیز از پروژه هایی است که امروز به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای تابستان در بخش مرکزی و مجتمع های آب رسانی کاریز صباح و یک لنگه با یک بحران مواجه شدیم و منابع آب شرب ما از دسترس خارج شد اظهار داشت: به همین دلیل به صورت ضربتی اقدام به حفر چاه جدید کردیم که در همین راستا ۳ حلقه چاه جا به جا و بهسازی شد که توان تولید را به میزان ۳۵ لیتر بر ثانیه افزایش داد و برای آن ۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

وی اعلام کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در شهرستان انجام شد مهندسی مجدد چاه ها و تاسیسات آبرسانی بود که این اقدام منجر به کاهش مصرف برق و افزایش استحصال آب می شود که در همین راستا تعداد ۴ حلقه چاه در زبرخان، میان جلگه، بخش مرکزی و شهر نیشابور مهندسی مجدد شده که برای آن ۳ میلیارد ریال هزینه شده و منجر به افزایش توان تولید به میزان ۵۹ لیتر بر ثانیه گشته است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب نیشابور یادآور شد: با توجه به ادغام شرکت های آب و فاصلاب شهری و روستایی در مناطقی که امکان استفاده از آب مناطق شهری برای روستایی و بالعکس وجود داشته است اقدامات خوبی انجام شده تا به مشکل در حوزه آبرسانی برخورد نکنیم.

اخویان خاطر نشان کرد: یک پروژه ۲۵ میلیاردی هم قرار بود همزمان با هفته دولت به بهره برداری برسد که به طور مشترک با آب منطقه ای بود و تنها تست مخزن آن باقی ماند و چون قرار بر این بوده است که پروژه ها ۱۰۰ درصد آماده باشند بهره برداری از آن به تعویق افتاد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز