خبرگزاری کار ایران

در راستای تحقق مطالبات شهروندی مطرح شد؛

نامه سرگشاده جمعی از احزاب خراسان رضوی به شورای شهر مشهد

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۹۳۵

برخی احزاب خراسان رضوی خواستار اجرایی شدن مطالبات شهروندی در یکسال باقی مانده عمر شورای شهر شدند.

به گزارش ایلنا از مشهد، در متن پیام این احزاب آمده است:

"اعضای محترم شورای اسلامی شهر مشهد؛

حماسه بزرگ مردم مشهد در پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر مشهد در سال نود و شش یادمانی است که به راحتی از خاطره مردم مشهد ، شهر ولی نعمتمان علی ابن موسی الرضا (ع) ، شهر امید و زندگی پاک نخواهد شد . حماسه ای که با دل‌های یاریگر و قلب های تپنده تمامی دغدغه مندان و شهروندان و تشکل ها و احزاب سیاسی اجتماعی ، امواج پرشکوه پیروزی را تکرار کردند چرا که هیچ موجی بی گفتگوی امواج به ساحل نمی رسد .

در آن روزگاران که با شعار "تغییر" پا به عرصه رقابت انتخابات گذاشتیم همگی با عزمی راسخ و گام‌های استوار اعتقاد داشتیم تفکر و اندیشه اصلاح طلبی می تواند تجلی گاه این شعار یعنی" تغییر" باشد.

تغییری که به پشتوانه آن مدیریت شهری را دست خوش دگرگونی‌های مثبت بسیاری قرار دهد و اصلاحات لازم در جامعه شهری رقم بخورد تا به یک آرمان شهر نزدیک شویم .

لکن در این ایام که سه  سال از عمر این شورا می‌گذرد چالش‌ها و کاستی‌هایی دیده می‌شود هر چند اندک که با اصلاح و اعمال شعار اولیه همین شورا یعنی "تغییر" می توان به رسیدن و کامل کردن اهداف و آرمان‌های مدیریت شهری و رسیدن به توسعه پایدار شهری که همانا از اصول اصلی شورا و شهرداری است دست پیدا کرد.

از آنجائیکه یکی از وظایف احزاب و تشکل‌های سیاسی و اجتماعی پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است بر آن شدیم تا در این بزنگاه حساس و سال پایانی شورای شهر بر این وظیفه خود اصرار ورزیده و مطالبات و دغدغه شهروندان و فعالین حوزه های مختلف سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی واقتصادی را به گوش اعضاء محترم شورای پنجم شهر مشهد برسانیم و بر این امر واقفیم که اکثر اعضا شورا که خاستگاهی تشکیلاتی و حزبی داشته و دارند در کنار باقی اعضا و متخصصین محترم شورای شهر با یک هدف واحد سعی بر رفع مشکلات و چالش‌های موجود خواهند داشت .

لذا با این تفاسیر ، احزاب مطروحه ذیل خواهان دمیدن روحی تازه به کالبد شورای شهر در مدت زمان باقی مانده داریم و همواره همچون قبل از مواضع روبه جلو و پویا و سرشار از امید شورا و مدیریت شهری حمایت و نسبت به بحران‌ها و کاستی‌های آن انتقادات سازنده خود را مطرح خواهیم نمود، چرا که فارغ از مطالبات انباشته و تحقق نیافته فراوان در حوزه ها و محورهای مختلف که قادر به تامین و یا انجام آنها بر طبق اهداف و شعارهای‌مان در امید نشدیم ، اما به اصلی‌ترین آن موارد یعنی "تغییر " پیوسته اصرار جدی داشته و داریم تا بتوانیم طعم واقعی تغییر که اصلی ترین شعار امید بوده به مردم بدنه وجریان بچشانیم و خروجی این تغییر به گردش نخبگانی و شایسته سالاری در مدیریت شهری ختم گردد و از تحرکات محفلی و گعده‌وار در امور اجرایی مدیریت شهری حذر نمائیم و مواردی که در این سه سال گذشته مغفول واقع شده در فرصت باقی مانده بررسی و تحلیل کارشناسی و برطرف گردد.

امید که این شورای شهر به این مطالبات شهروندی پاسخ اجرابی صحیح اعمال کرده و نشان دهد مشهد شهری است برای امید و زندگی متعالی در زیر سایه امام مهربانیها .

در پایان از زحمات بی دریغ تمامی اعضاء شورای شهر پنجم، هیات رئیسه حاضر و کمسیون‌ها کمال تشکر و امتنان را می نمائیم."

حزب آزادی، حزب اراده ملت ایران، حزب اسلامی کار، حزب پیشرو اصلاحات، حزب مردم سالاری، حزب وحدت و همکاری ملی، مجمع دانش اموختگان ایران اسلامی ، مجمع فرهنگیان ایران اسلامی، انجمن اسلامی مدرسین و مجمع نیروهای خط امام از برخی احراب امضا کننده این نامه هستند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز