خبرگزاری کار ایران

پذیرا خبر داد:

کاهش کانون تجمع جوندگان موذی در مشهد/ اجرای طرح‌های نوآورانه پس از تایید مرکز آمار، پژوهش و مطالعات راهبردی

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۸۶۰

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد از کاهش کانون‌های تجمع جوندگان موذی در مشهد از ۶۰ نقطه به ۱۰ نقطه خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد پذیرا در این خصوص گفت : با توجه به درخواست های متعدد شهروندان در خصوص مقابله با حیوانات موذی در سطح شهر ، طرح برخورد با موش‌های فاضلابی در شهر مشهد از ۳ سال گذشته در این کلانشهر با استفاده از روش‌های نوین و سازگار با محیط زیست آغاز شده است.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از تولید مثل و کاهش این جوندگان در شهر مشهد طی ۳ سال گذشته، حدود ۶۰۰۰ کیلو پودر مخصوص مبارزه با جوندگان در بین مناطق ۱۳ گانه توزیع شده است.

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به انجام اقدامات پیشگیرانه پس از شناسایی مکان‌های تجمع حیوانات موذی، گفت: ۶۰ کانون تجمع در سال ۹۸ شناسایی شد که پس از انجام طعمه‌گذاری و مبارزه مستمر با موش‌های فاضلابی، این نقاط به ۱۰ کانون کاهش یافته است.

پذیرا افزود: یکی از مهم‌ترین کانون‌های تجمع در شهر مشهد، محدوده خیابان امام رضا و امام خمینی است که اقدامات ویژه‌ ای برای پاکسازی کامل محدوده از موش‌های فاضلابی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد : در اجرای این پاکسازی ها از پودرهای دارای توان مبارزه اختصاصی، سازگار با طبیعت و غیرسمی برای سایر موجودات و گیاهان در جهت مبارزه با موش‌های فاضلابی استفاده می شود و همچنین مواد اولیه استفاده شده برای مقابله با جانواران موذی با استفاده از روش‌های نوین و سازگار با محیط زیست توسط شرکت های دانش بنیان تهیه شده است.

پذیرا یادآور شد : طرح های نوآورانه‌ای به جهت کاهش جمعیت این جوندگان در دست مطالعه است که پس از تایید در مجموعه مرکز آمار، پژوهش و مطالعات راهبردی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز