خبرگزاری کار ایران

مدیر آموزش و پرورش نیشابور مطرح کرد:

انتقال دانش آموزان از مدارس غیر دولتی به مدارس دولتی مهمترین آسیب آموزش و پرورش است

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۲۸۷

مدیر آموزش و پرورش نیشابور گفت: با توجه به شرایط موجود بیماری کرونا و تدریس غیرحضوری بسیاری از خانواده‌ها فرزندان خود را از مدارس غیر دولتی به مدارس دولتی انتقال می‌دهند و این مهمترین آسیبی است که متوجه آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، علیرضا کلیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه خبرنگاران در توسعه دانایی انسان ها نقش موثری دارند که کار بسیار والایی است و ماهیت کار تعلیم و تربیت هم به گونه ای به خبرنگاران گره خورده است، افزود: ما باید بتوانیم روی اهداف، کارکردها و ماموریت های آموزش و پرورش تمرکز کنیم، چرا که ماهیت تعلیم و تربیت پیچیده و درهم تنیده است و این پیچیدگی باعث ایجاد مساله زیاد شده است که در ابتدای امر می بایست به یک مفاهمه، درک مشترک و زبانی برای فهمیدن برسیم.

وی اظهار داشت: در حوزه تعلیم و تربیت رسانه و آموزش و پرورش به دنبال توسعه پایدار هستیم که قطعا می‌توان با فضای تعاملی بیشتر رشد بهتری داشت همچنین باید مسائل مربوط به حوزه کاری خود را خوب بشناسیم و به شکل پایدار آنها را حل کنیم.

کلیدری اعلام کرد: در شهرستان نیشابور ۶٠ هزار و ٧۵٣ دانش آموز در بحث آموزش های آنلاین مشارکت داشته‌اند که بیشترین مشارکت با ١۴ درصد در شهرستان نیشابور و کمترین مشارکت آموزش های آنلاین در شهرستان خواف بوده است. 

وی در خصوص آخرین آمار سال تحصیلی جاری خاطر نشان کرد: در شهرستان نیشابور ٣٧۶ مدرسه شهری و ٢١٧ مدرسه روستایی فعالیت دارند که در این مدارس ۶٢ هزار و ٧۶۵ دانش آموز شهری و ١٣ هزار و ۴٩٩ دانش‌آموز روستایی مشغول به تحصیل هستند.

کلیدری با اشاره به اینکه ١٨ مدرسه هیات امنایی در شهرستان به تصویب رسیده است ادامه داد: در شهرستان نیشابور ٣۴۵ مدرسه دولتی و ٩٩ مدرسه غیر دولتی فعالیت دارند همچنین در مقطع ابتدایی چهل هزار و ۶٠ دانش آموز، در مقطع متوسطه اول ١۶ هزار و ٧۵٣ دانش آموز و در مقطع متوسطه دوم ١٢ هزار و ۵٧٣ دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند.

معاون اداره کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور با بیان اینکه ۴۵ نیروی آموزش و پرورش از شهرستان خارج و به شهرهای همجوار منتقل شدند و ۶٨ نیروی ورودی داشتیم، تصریح کرد: در آموزش و پرورش شهرستان یک هزار و ٧٨۵ نیروی مرد و ٢ هزار و ۵٩۵ نیروی خانم رسمی و پیمانی عهده دار امر تعلیم و تربیت هستند و برای سال تحصیلی جدید کمبود ۵٠٠ نیروی آموزش و پرورش و کمبود ۵٢ کلاس را داریم. 

کلیدری با اشاره به اینکه در کشور ٣ میلیون و ٢٠٠ دانش آموز نتوانستند وارد شبکه شاد شوند، عنوان کرد: ما ناگزیریم برای آغاز سال تحصیلی جدید در شیوه نامه جدید تمهیداتی داشته باشیم، در رابطه با زیرساخت ها یکسری مشکلات بر طرف شده است اما مشکلاتی هم در حوزه تحصیل غیرحضوری به قوت خود باقی می‌ماند.

وی با اعلام اینکه طبق آمار نوسازی تا کنون ٧۵ مدرسه فرسوده در کل شهرستان نیازمند بازسازی هستند، ادامه داد: ۴۵٣ ملک و مدرسه در شهرستان وجود دارد که در خصوص ٨٠ مورد سند تنظیم شده است و ۴٠ مورد تا پایان مرداد ماه در دست اقدام است. 

کلیدری یادآور شد: طبق نظرسنجی های صورت گرفته میزان بهره مندی دانش آموزان شهرستان از شبکه شاد از دیدگاه معلمان ۶٩ درصد، دیدگاه دانش آموزان ٧۴ درصد و از دید اولیا دانش آموزان ٧٣ درصد بوده است، در خصوص تماس های تلفنی با معلمان ۵۰ درصد، دانش آموزان ١٠ درصد و خانواده ها ٧ درصد بوده است همچنین از طریق تلگرام معلمان ٨۵ درصد، دانش آموزان ٧٧ درصد و والدین ٧٢ درصد بوده است و در خصوص تدریس آنلاین ٢۶ درصد معلمان، ٣٣درصد دانش آموزان و ٢۵ درصد والدین بوده که این آمار طبق نظرسنجی ها اعلام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز