خبرگزاری کار ایران

مدیر میراث ‌فرهنگی تایباد خبر داد:

اهدای ۱۵ شیء قدیمی به موزه مردم شناسی شهرستان تایباد

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۸۹۶

مدیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تایباد از اهدای ۱۵ شیء قدیمی به موزه مردم شناسی این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا ار مشهد، عبدالرحیم تاج‌محمدی در این خصوص افزود: برای حفظ و حراست از آثار و اشیای قدیمی برای دومین بار در سال جاری اشیائی از قبیل مجمع مسی، سینی مسی، ملاقه مسی، آفتابه و لگن، شمعدان، شاقول بنایی و ... به موزه مردم شناسی تایباد اهدا شد.

وی ادامه داد: این اشیاء ابزار کاربردی زندگی روزمره مردم در زمان گذشته این مرز و بوم بوده و در حال حاضر تنها در موزه‌های مردم‌شناسی می تواند یادآور خاطرات زیبا و فراموش‌نشدنی بازدیدکنندگان باشد.

تاج‌محمدی تصریح کرد: این اشیاء که تعداد آنها 15 قلم است توسط آقای «رحیم عبدالمحمدزاده» مدیر عامل شرکت آیدا کابل خراسان و یکی از معین های اقتصادی شهرستان تایباد به موزه مردم‌شناسی اهدا شد تا در این محل به نمایش گذاشته شود.

مدیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تایباد یادآور شد: موزه مردم شناسی تایباد ضمن نمایش غرفه‌های مختلف از حِرَف و مشاغل سنتی زندگی پیشینیان این منطقه، به همت دوستداران میراث فرهنگی، غرفه هایی از اشیای اهدایی را نیز دارد که میزبان علاقمندان به این میراث های گرانقدر گذشتگان است.

از شهرستان تایباد 48 اثر تاریخی، طبیعی و ناملموس، تپه، محوطه و بافت تاریخی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، شهرستان تایباد در فاصله حدود ۲۳۰ کیلومتری از مشهد مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز