خبرگزاری کار ایران

جذب ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حوزه بهداشت و درمان نیشابور

asdasd
کد خبر : ۹۴۶۰۲۲

فرماندار ویژه نیشابور گفت: طی هشت ماه گذشته بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال جذب حوزه بهداشت و درمان نیشابور شده در حالی‌ که از کل اعتبارات پارسال حدود ۴۰۰ میلیارد ریال جذب شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور علیرضا قامتی در جلسه شورای اداری‌ شهرستان افزود: در سفر اخیر معاون وزیر بهداشت به نیشابور ۸۵ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی و یک دستگاه ام.آر.آی به مبلغ ۵۰۰ هزار دلار به امکانات پزشکی نیشابور افزوده شد.

وی اظهار داشت: کل اعتبارات حوزه پزشکی در استان به ۱۰۰ میلیارد ریال نمی‌رسد در حالی‌که امروز یک نیکوکار یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان سوم نیشابور سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی با بیان اینکه باید حاشیه‌ها کاهش یابد و با تجمیع ظرفیت‌ها سرعت و دقت در اجرای طرح‌ها افزایش پیدا کند، تصریح کرد: امروز یک جبهه وسیع برای جلوگیری از شیوع کرونا گشوده شده که اگر درست مدیریت نکنیم همه تلاش ما را زیر سوال می‌برد.

امام جمعه نیشابور نیز با بیان اینکه نماز جمعه آیینه تمام‌نمای حاکمیت و بازتاب بخشی از تلاش‌های مسوولان‌ است ضمن گرامیداشت سالروز برگزاری اولین مراسم نماز جمعه پس از انقلاب گفت: بخش زیادی از استقبال مردم از این نهاد مربوط به نحوه عملکرد مسوولان‌ است، نماز جمعه یک رویداد و یک اتفاق ساده در یک هفته نیست بلکه نهادی الهی و به امر الهی است که در قرآن کریم نیز به آن اشاره شده است.

حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی افزود: ستاد نماز جمعه نیشابور پارسال رتبه ممتاز را در استان کسب کرد که به همین خاطر باید از اعضای این ستاد تشکر و تقدیر ویژه داشته باشیم.

نماینده مردم شهرستان‌های نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: انتظار از مجلس یازدهم به عنوان یک‌ مجلس انقلابی بسیار زیاد است و اولین‌ اقدام توجه بیشتر به مناطق محروم است.

احسان ارکانی افزود: در این چارچوب توزیع قیر رایگان که حذف شده بود با طرح دوفوریتی نمایندگان تصویب شد و توانستیم یک میلیون تن قیر رایگان را به تصویب برسانیم که امیدواریم با اجرایی شدن آن شاهد جهشی در این‌حوزه باشیم.

وی ادامه داد: در حوزه مسکن طرح دوفوریتی اخذ مالیات از خانه‌های خالی که تعداد قابل توجهی در کشور وجود دارد به تصویب رسید که این مالیات در خدمت توسعه مسکن قرار می‌گیرد.

رئیس دانشکده علوم ‌پزشکی نیشابور هم گفت: وضعیت این شهرستان از نظر شیوع کرونا از ششم تیرماه وارد مرحله قرمز شد.

محسن‌ عظیمی نژاد افزود: روند ابتلا به این ویروس در این شهرستان افزایش یافته و بیشترین میزان ابتلا در محل کار، مراسم عروسی و عزا، اماکن عمومی، مهمانی‌ها و اماکن زیارتی بوده است.

وی اظهار داشت: حدود ۴۱ درصد از فوتی‌های کرونا در نیشابور بدون بیماری زمینه‌ای بوده و از این تعداد ۷۲ درصد دچار تنگی نفس بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز