خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان خبر داد:

صدور بیش از هزار کارت عضویت انجمن میراث فرهنگی در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۰۳۱

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از صدور ۱۱۶۴ کارت عضویت انجمن میراث فرهنگی در خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، ابوالفضل مکرمی‌فر با اعلام این خبر افزود: انجمن‌های میراث فرهنگی با استناد ماده 2 قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مصوب 1382 برحسب ضرورت و به تشخیص سازمان، در مراکز استان‌ها، شهرستان‌ها، شهرها، بخش‌ها، دهستان‌ها و روستاهای کشور و به نام همان محل موردنظر تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از تشکیل انجمن‌های میراث فرهنگی، جلب مشارکت، همکاری و همیاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی غیردولتی، سازمان‌های مردم‌نهاد و دیگر افراد جامعه با سازمان، جهت حمایت، حفاظت، احیاء، پژوهش، معرفی، آموزش و فرهنگ‌سازی عمومی و کمک به پیشگیری از وقوع جرائم علیه میراث فرهنگی است.

مکرمی‌فر درباره وظایف و اختیارات انجمن‌های میراث فرهنگی اظهار کرد: آگاهی بخشی و ترغیب مردم به حفظ ارزش‌های میراث فرهنگی و رعایت قوانین و مقررات ناظر بر آن باهدف پیشگیری از وقوع جرائم میراث فرهنگی، تهیه و اجرای برنامه‌های جلب مشارکت عمومی و جذب مساعدت‌های مالی و معنوی مردم در کلیه مراحل شناسایی، ثبت، حفاظت، معرفی، پژوهش، آموزش میراث فرهنگی و همچنین همکاری با مراجع ذیصلاح برای برخورد با متخلفین ازضوابط و مقررات میراث فرهنگی ازجمله وظایف قانونی انجمن‌های میراث فرهنگی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با بیان این‌ که جلسات بیش از 10 انجمن شهرستان به‌صورت منظم برگزارشده است، افزود: همچنین بررسی و ارائه مشاوره فرهنگی و اجتماعی به‌منظور اجرای مطلوب برنامه‌های مرتبط با میراث فرهنگی در حوزه فعالیت خود متناسب با مقتضیات و امکانات محل و پیشنهاد آن به سازمان، پیشنهاد راهکارهای عملی جلوگیری از هرگونه اقدام غیرقانونی درزمینهٔ حفاری‌های غیرمجاز، تخریب آثار تاریخی، خریدوفروش غیرمجاز اموال فرهنگی به سازمان از دیگر وظایف این انجمن‌هاست.

وی به ظرفیت‌های میراث فرهنگی در روستاهای استان اشاره کرد و گفت: تعداد 1042 روستای دارای ظرفیت تشکیل انجمن میراث فرهنگی شناسایی‌شده است.

مکرمی‌فر افزود: از ابتدای سال 98 تاکنون 510 انجمن میراث فرهنگی تشکیل‌شده است، بیشترین انجمن را شهرستان قوچان با 45 انجمن و پس‌ازآن شهرستان نیشابور و سبزوار به ترتیب 43 و 36 انجمن تشکیل داده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز