خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی سرخس خبر داد:

احیاء صنعت نوغانداری در شهرستان سرخس

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۵۷۶

مدیر جهاد کشاورزی سرخس از احیاء صنعت نوغانداری برای اولین بار در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سرخس، محمد علی رهنما با اشاره به وضعیت آب وهوایی سرخس و استعداد این منطقه در گسترش توتستانها گفت: صنعت نوغانداری بسته به وجود درختان توت و ایجاد توتستانها است و از آنجا که شرایط شهرستان مساعد این شغل بود برای اولین بار با شناسایی 20 نفر علاقمند پیگیر تهیه تخم نوغان و لارو مورد نظر از استان شدیم .

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری اندک، سود قابل توجه و برگشت سرمایه در دوره کوتاه 45 روزه از مزایای نوغان داری است، افزود: براساس سهمیه استان 20 جعبه و علاوه بر سهمیه 8 جعبه از سوی مدیریت امور دام استان به شهرستان تعلق گرفت که در ابتدای شروع این شغل رشد 140 درصدی داشتیم.

مدیر جهاد کشاورزی سرخس اضافه کرد: پیش بینی می شود با توجه به آموزشها و برگزاری کلاس های آموزشی بطور متوسط از هر جعبه 35 کیلو پیله تر برداشت شود که بصورت تضمینی از سوی استان به قیمت هر کیلو 65 تا 80 تومان بسته به مرغوبیت پیله خریداری می شود.

رهنما با تاکید براینکه این صنعت بعنوان یک شغل با داشتن فضای سرپوشیده کم حتی در حاشیه سایر فعالیت ها بازده اقتصادی مطلوبی دارد تصریح کرد: از سیاست‌های تشویقی دولت جهت توسعه نوغانداری توزیع نهال یارانه ای توت و نوغان در دستور کار است بطوری که هر جعبه تخم نوغان به قیمت 7هزار و پانصد تومان و هر جعبه لارو 15 هزار تومان طی این چندین سال ثابت مانده ، چنانچه افراد دیگری در این رشته ورود پیدا کنند جهاد کشاورزی حمایت‌های لازم را در دستورکار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز