خبرگزاری کار ایران

لبافی مطرح کرد:

حوزه گردشگری و خدمات خراسان رضوی متحمل بیشترین آسیب از کرونا شد

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۵۷۰

رئیس دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: ارزیابی‌ها در سطح ملی نشان می‌دهد بیشترین آسیب ناشی از کرونا در بخش خدمات و شدت این آسیب در خراسان رضوی بیشتر از سایر استانها بوده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، علی اکبر لبافی درباره تغییرات ناشی از کرونا در سطح ملی گفت: کرونا به بخش‌های حمل و نقل و گردشگری بیش از سایر بخش‌ها صدمه زده است؛ همچنین نمی‌توان لطمات ناشی از این موضوع به حوزه صادرات و ارتباطات خارجی را نادیده گرفت.

وی ادامه داد: در این شرایط، بازگشت مجدد به برخی ارتباطات خارجی در حوزه تجارت مانند قبل بسیار دشوار خواهد بود.

رئیس دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: بخش مهم دیگری که از کرونا لطمه جدی دید قدرت خرید مردم بود که ادامه این وضعیت به تدریج باعث افزایش تورم می‌شود.

لبافی افزود: با کاهش قدرت خرید مردم و تورم ناشی از آن، فعالیت خیلی از واحدهای صنفی و بنگاه‌های اقتصادی در شرایط پس از کرونا دیگر مقرون به صرفه نیست و بهای اجاره مکان و هزینه‌های جانبی باعث کاهش تاب‌آوری این بنگاه‌ها شده است.

رئیس دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: در موضوع کرونا باید کلانشهر مشهد را در قالب یک طرح خاص دید و در این راستا پژوهشی در قالب پرسش از ۱۰۰ فعال اقتصادی استان پیرامون آسیبهای ناشی از کرونا بر بدنه اقتصادی انجام گرفت که نتیجه این پژوهش نشان داد بیشترین و عمده‌ترین آسیب ناشی از کرونا در استان در حوزه گردشگری و خدمات مترتب بر آن مانند هتلداری بوده است.

لبافی افزود: براساس آمار و اطلاعاتی که از این پژوهش به دست آمد، مشاغل روستایی و فعالیت‌های اقتصادی که در روستاها شکل گرفته است کمترین آسیب را از کرونا دیده‌اند اما مشاغل شهری در استان خراسان رضوی به ویژه شهر مشهد بیشترین آسیب ناشی از کرونا را متحمل شده‌اند.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد از اقتصاد شهر مشهد به حوزه خدمات مربوط می‌شود که در درون آن بحث گردشگری و زیارت پررنگ است و در این موضوع هتل‌ها، مراکز اقامتی، حمل و نقل هوایی و زمینی و ریلی ضرر زیادی متحمل شدند.

رئیس دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: شرایط اقتصادی خراسان رضوی به ویژه مشهد مقدس متفاوت از سایر نقاط کشور است زیرا ۵۰ درصد از هتلها و مراکز اقامتی کشور در مشهد قرار گرفته‌اند و این استان سالها پذیرای بیش از ۳۰ میلیون زائر و گردشگر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز