خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار خراسان رضوی خبر داد:

اعلام شش محدودیت جدید کرونایی در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۱۸۶

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به شش محدودیت جدید کرونایی گفت: فقط ۳۷ درصد از مردم استان پروتکل‌های پیشگیری از کرونا را رعایت می کنند.

به گزارش ایلنا از مشهد، حسن جعفری در نشست خبری ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان خراسان رضوی افزود: هم‌اکنون چهار شهرستان استان خراسان رضوی وضعیت سفید دارند، سه شهرستان وضعیت نارنجی و هشت شهرستان به لحاظ ابتلا به کرونا در وضعیت زرد هستند.

وی ادامه داد: موج نخست شیوع کرونا در این استان با اتخاذ تدابیر درست و منطقی، تلاش و هماهنگی تمامی مسئولان و دست‌اندرکاران و همچنین زحمات شبانه‌روزی کادر درمانی به خوبی مدیریت شد و این بیماری فروکش کرد.

جانشین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان خراسان رضوی گفت: از اواخر خردادماه و اوایل تیرماه اما روند ابتلا به کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی صعودی شد و همچنان این وضعیت ادامه دارد و اگر شرایط حادتر شود، مجبور به اعمال محدودیت‌های بیشتری خواهیم شد.

جعفری افزود: بررسی‌ها نشان داده است در مرحله نخست شیوع کرونا ۹۱ درصد مردم استان خراسان رضوی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند اما اکنون رعایت این پروتکل‌ها از سوی مردم به ۳۷ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: مقابله با کرونا اکنون یک آزمون است و انتظار داریم همه مسوولان و مردم  از این آزمون خطرناک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک قبول شده و سربلند بیرون آیند.

جعفری رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک در مجموعه‌های تجاری، اتوبوس‌ها، قطار شهری و تمامی اماکن عمومی، ممنوع بودن برگزاری مراسم جشن و ترحیم در تالارها و منازل، استفاده از ماسک در تمامی ادارات دولتی و غیر دولتی، جلوگیری از ورود و عدم ارائه خدمات به مراجعانی که ماسک ندارند و برگزاری آموزش‌ها و امتحانات به صورت مجازی را مهمترین محدودیت‌های تصویب شده در ستاد مزبور اعلام کرد.

وی اضافه کرد: تاکنون ۱۰۳ پروتکل بهداشتی از سوی ستاد استانی کرونا برای ادارات، مشاغل مختلف و سایر بخش‌های دخیل ابلاغ شده است و نظارت بر اجرای این پروتکل‌ها و محدودیت‌های مذکور از طریق کمیته نظارتی تشکیل شده در ذیل ستاد استانی مقابله با کرونا به طور جدی دنبال می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این جلسه با بیان اینکه به دلایلی از پاسخگویی تلفنی به رسانه ها منع شده ایم، افزود: تقاضای من از رسانه ها این است که در زمینه رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم فرهنگ سازی لازم را انجام دهند، از امروز نیز سامانه ۱۹۱ مجددا فعال شده است و شهروندان در صورت مشاهده علائم این ویروس بدون خارج شدن از منزل می‌توانند از طریق این سامانه اطلاعات و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

سید محمد حسین بحرینی ادامه داد: یکی از دلایل ازدحام جمعیت در اورژانس عدالتیان، حضور افراد غیرمشهدی به صورت مستقیم و بدون مراجعه اولیه به مراکز درمانی به این اورژانس است. از طرفی موج دوم شیوع کرونا به نوعی تمام دنیا را غافلگیر کرد به طوری که پیش بینی‌های اولیه حاکی از فروکش کردن شیوع این ویروس تا ابتدای مهر ماه بود .

بحرینی با بیان اینکه در هفته دوم تیرماه ۳۲ نفر در شهرستان مشهد بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند، افزود: این آمار در هفته دوم خرداد ماه ۱۷نفر بود، از این رو از مردم درخواست دارم که استفاده از ماسک را جدی بگیرند زیرا با همین اقدام کوچک تا حدود زیادی ابتلای خود به این ویروس را کاهش خواهند داد 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز