خبرگزاری کار ایران

رزم حسینی مطرح کرد:

سیاسی‌ترین کار در خراسان رضوی باید کار اقتصادی باشد

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۵۶۹

استاندار خراسان رضوی گفت: امروز باید سیاسی ترین کار ما در استان کار اقتصادی باشد که مردم آثار آن را در سفره های خود لمس کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بردسکن، علیرضا رزم حسینی در جلسه مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی خراسان رضوی که با محوریت شهرستان بردسکن برگزار شد،گفت: همه مدیران باید کاری کنند آثار فعالیت‌های اقتصادی در سفره مردم دیده شود و امروزه مقدس ترین کار در نظام  مقدس جمهوری اسلامی فعالیت های اقتصادی و اشتغال زایی است.

وی با بیان اینکه هفته ای 6 جلسه در حوزه مثلث توسعه اقتصادی با شهرستان های استان برگزار می شود، گفت: راهبرد نماینده عالی دولت در استان فعالیت های اقتصادی است و باید کارهای سیاسی را کنار بگذاریم و امروز باید سیاسی ترین کار ما در استان  کار اقتصادی باشد که مردم آثار آن را در سفره های خود لمس کنند.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: خوشبختانه شهرستان بردسکن با مدیریت بسیار خوب فرماندار ، امام جمعه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و دستگاه قضا اقدامات بسیار خوبی را در حوزه فعالیت معین های اقتصادی و اشتغال زایی انجام داده است و باید اعلام کنم تعداد بیکاران شهرستان بردسکن  کمتر از 3 هزار نفر هستند که با توجه به فعالیت های خوب معین های اقتصادی و دیگر نهادها امید است ظرف دو سال آینده نرخ بیکاری شهرستان بردسکن از 11 درصد به کمتر از 5 درصد کاهش پیدا کند.

رزم حسینی با بیان اینکه در حوزه اشتغال و فعالیت های اقتصادی اختیارات لازم به فرمانداران تفویض شده است گفت: فرمانداران می توانند با رایزنی ها و پی گیری نمایندگان مجلس برای رفع مشکلات  اقتصادی و اشتغال زایی منطقه خود با وزرا و معاونین آنها نشست هایی را برگزار کنند. 

استاندار خراسان رضوی بر اعلام میزان سپرده گذاری  در بانک های شهرستان ها به فرمانداران تاکید کرد و گفت: در شهرستان بردسکن حداقل بیش از 6 هزار میلیارد تومان سپرده بانکی وجود دارد که می شود از سپرده گذاران اجازه گرفت و با استفاده از امتیاز آنها در مسیر اشتغال تسهیلاتی به متقاضیان پرداخت شود.

رزم حسینی گفت: سال 99 سال سختی برای کشور و استان خراسان رضوی است چرا که ویروس کرونا ضربه  مهلکی را به اقتصاد کشور و استان وارد کرد و چندین سال طول می کشد که عقب ماندگی اقتصادی را جبران کرد، طرح مدل توسعه اقتصادی برای استان خراسان رضوی طرحی ماندگاری خواهد بود و امید است با تعامل و همدلی مجموعه مدیریتی استان موجب امید آفرینی در مردم شود. 

وی  گفت: معین های اقتصادی شهرستان بردسکن تاکنون موفق عمل کرده اند و پیش بینی اشتغال معین های اقتصادی برای سال جاری 80 فعالیت با سرمایه گذاری 67 میلیارد تومان و اشتغال زایی 983 نفر است. 

وی با توجه به گرانی های افسار گسیخته از استاندار خراسان رضوی خواست نظارت ها را در حوزه بازار تشدید کند که این مهم باعث نگرانی مردم به ویژه قشر جوان شده است و حقیقتا آسیب جدی به کسب و کارها وارد کرده است. 

مرتضی میرزایی رئیس دادگستری بردسکن نیز فعالیت های اقتصادی را  یک کار جهادی دانست و حمایت همه جانبه دستگاه قضا را از سرمایه گذاران قانونی اعلام کرد و گفت: دستگاه قضا پشتوانه سرمایه گذاران و از آنان دفاع خواهد کرد.

وی بر اطلاع رسانی بیشتر فعالیت های انجام شده در حوزه اشتغال با هدف ایجاد روحیه امید و نشاط در جامعه تاکید کرد و گفت: علی رغم همه مشکلات اقتصادی و تحریم ها طرح مدل مثلث اقتصادی در خراسان رضوی  موفق عمل کرده است. 

معاون هماهنگی اموراقتصادی استاندار خراسان رضوی نیز از سرمایه گذاری شرکت ایمیدرو در حوزه مس خبرداد و گفت: از مجموع 23 تفاهم نامه سرمایه گذاری انجام شده با معین های اقتصادی 13 پروژه آن فقط در حوزه معادن است و خوشبختانه متوسط پیشرفت پروژه های معین های اقتصادی در بردسکن 77 درصد است که از این لحاظ بردسکن رتبه دوم استان را داراست.

علی رسولیان گفت: با توجه به ظرفیت بسیار خوب شهرستان بردسکن در حوزه معادن به ویژه فرآوری مس با ورود شرکت مس ایران، شهرستان بردسکن به قطب مس کشور تبدیل شود.

در این جلسه معین های اقتصادی بردسکن هر یک گزارشی از فعالیت های حوزه کاری خود را ارائه دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز