خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان فضای سبز سبزوار مطرح کرد:

پیشرفت ۸۰ درصدی طرح جداسازی آب شرب از فضای سبز در سبزوار

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۷۸۹

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری سبزوار گفت: طرح احداث شبکه گسترده انتقال و توزیع آب در سطح شهر و مخازن ذخیره اب بتنی و پلی اتیلن به صورت زیر زمینی به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سبزوار، کاظم خلیلی دارینی با بیان این مطلب افزود: طرح شبکه جداسازی آب شرب از فضای سبز را گام بزرگی در راه توسعه شبکه آبیاری و بهره برداری مؤثر از ذخایر آب‌های موجود در شهر است که با تکمیل آن شاهد توزیع عادلانه آب به فضا‌های سبز سطح شهر خواهیم بود.

وی در ادامه به انجام اقدامات گسترده و مسئولانه جهت جداسازی آب شرب از فضای سبز در سطح شهر  سبزوار اشاره کرد و ادامه داد: انتقال آب به صورت شبانه روزی توسط ۱۰ دستگاه تانکر سنگین حمل آب از چاه های کمربند جنوب به مخازن سطح شهر و پمپاژ به پارک ها به عنوان مثال پارک های مسیر طراوت، سلامت، شهدای گمنام، ابریشم و... و اخیرا نیز استفاده از امکانات پشتیبانی سازمان آتش‌نشانی و عمران از جمله این اقدامات است. 

خلیلی گفت: انتقال آب با پمپاژ مستقیم از چاه‌های آب غیر شرب به اکثر بلوارهای سطح شهر و کمربند جنوب و شرق و بسیاری از پارک های سطح شهر هم در دستور کار قرار گرفته است.

وی به استفاده از آب‌های سطحی با موتور روبین در خیابان‌های سطح شهر مانند مطهری، کاشفی، عطاملک و... اشاره و اضافه کرد: در کنار حفظ فضای سبز و استفاده از آب خام برای آبیاری، مازاد آب های سطحی نیز در کمربند جنوبی و پارک بهمن و زمین‌های کشاورزی و نهالستان شهرداری مورد استفاده قرار می گیرد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری سبزوار همچنین گفت: برای شادابی و طراوت فضای سبز شهری از تانکر آبرسانی در سایر مکان هایی که هیچگونه سیستم انتقال آب اجرا نشده نیز استفاده می شود. 

وی گفت: به رغم تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه به دلیل گستره وسیع ۳۰۰ هکتاری فضای سبز، شهر سبزوار نیازمند یاری و مساعدت همه شهروندان در بحث آبیاری است تا بتوان فصل گرم سال را به خوبی سپری کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز