خبرگزاری کار ایران

کرمانی مطرح کرد:

لزوم تدوین طرح‌های اقتصادی متناسب با شرایط بومی و محیطی شهرهای خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۸۱۳

مدیرعامل سازمان‌همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی گفت: طرح های اقتصادی باید متناسب با شرایط بومی و محیطی همان منطقه و با تکیه بر مزیت نسبی شهرهای استان در حوزه مدیریت شهری تدوین شوند.

به گزارش ایلنا از مشهد، میثم کرمانی در بازدید از شهر فرهادگرد گفت: تولید صنایع دستی در این شهر در قالب سوغات با برند خاص می‌تواند فعالیت اقتصادی خوبی باشد و از حمایت سازمان همیاری برخوردارشود.

وی یادآوری کرد: سازمان همیاری به صورت تخصصی زمینه های ایجاد و توسعه برند برای فعالیتهای اقتصادی جدید را در دستورکار دارد که بدین ترتیب ضمن فراهم آوردن شرایط ایجاد کسب وکار و اشتغال زایی، از تولید داخلی نیز حمایت خواهد شد.

کرمانی افزود: سنگ تراشی زمینه خوبی برای اشتغال، تولید و برندسازی در فرهادگرد به شمارمی آید و سازمان همیاری آمادگی دارد در چارچوب اختیارات و بضاعت خود در این زمینه و دیگر زمینه هایی که موجب کسب درآمدپایدار برای این شهر شود، به شهرداری کمک کند.

حمید کهنسال شهردارفرهادگرد در این جلسه با اشاره به تعامل و همکاری های خوب واحدهای مختلف سازمان همیاری گفت: سازمان همیاری امسال در تامین قیر با اعتبار 3/1میلیارد ریال، سیمان به ارزش 600میلیون ریال و وسایل آتش نشانی به ارزش 500میلیون ریال به شهرداری فرهادگرد کمک کرده است.

وی ادامه داد: احداث بوستان عمومی شهر فرهاد گرد به عنوان یک ضرورت در این شهر، تولید و عرضه آب معدنی با بهره برداری از چشمه های فرهادگرد، احداث منازل مسکونی برای کارکنان شهرک های صنعتی مستقر در منطقه، احداث اقامتگاه بومگردی، استخر پرورش ماهی درحاشیه جاده مشهد-فریمان و... نیز از دیگر ظرفیتهای اقتصادی است که می توان در طرحهای مشارکتی از توان سازمان همیاری در عملیاتی کردن هریک استفاده کرد.

رئیس شورای اسلامی شهرفرهادگرد نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیتهای خوب سازمان همیاری شهرداریهای استان و نیازهای شهر فرهاد گرد به عنوان یکی از شهرهای کوچک و کم برخوردار استان گفت: نیازمند مساعدت سازمان همیاری در جهت توسعه بسیاری از زیرساختهای شهری برای ارائه خدمات مطلوب تربه شهروندان فرهادگردی هستیم.

سمانه نظام دوست،  همچنین خواهان همکاری سازمان همیاری در اخذمجوزحفاری برای محوطه تاریخی فرهادگرد، تبدیل قلعه تاریخی شهر به اقامتگاه بومگردی و مساعدت در احداث و تجهیز شن شویی برای این شهر در جهت تقویت درآمدزایی برای شهرداری شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز