خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

اهدای بیش از ٣ هزار جلد کتاب به کتابخانه های تایباد

asdasd
کد خبر : ۹۳۲۲۲۶

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تایباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از سه هزار جلد کتاب با موضوعات مختلف به کتابخانه‌های این شهرستان اهدا شده است.

حسن سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد، بیان کرد: بیشتر کتاب‌های اهدا شده با موضوعات اجتماعی است و از این تعداد، 500 جلد کتاب کمک آموزشی می‌باشد که با توجه به میزان بالای مراجعه کنندگان در این حوزه هنوز کمبود داریم.

وی افزود: از ابتدای امسال کتابخانه‌ها تعطیل بوده و اعضای فعال در فضای مجازی فعالیت داشتند در همین زمینه 2 مسابقه کتابخوانی اجرا شد و 140 نفر شرکت کردند که به پنج نفر برتر جوایزی اهدا شد؛ همچنین کتابخانه‌ها از اول تیرماه جاری فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که در راستای پیشگیری از شیوع بیماری قبل از بازگشایی تمام محوطه کتابخانه‌های شهرستان ضدعفونی شده است.

 سالاری با تاکید بر اینکه تنها 5 درصد جمعیت این شهرستان عضو کتابخانه عمومی هستند اظهار کرد: 6 هزار و 100 نفر عضو کتابخانه‌های شهرستان هستند که از این تعداد 75 درصد را دانش ‌آموزان و دانشجویان و 25 درصد دیگر را سایر اعضا تشکیل داده‌اند و این آمار نسبت به نرخ رشد جمعیت بسیار پایین است.

وی مطرح کرد: اکنون 67 هزار نسخه کتاب در پنج کتابخانه نهادی و  2 کتابخانه مشارکتی این شهرستان در شهرهای تایباد، کاریز و مشهدریزه در اختیار افراد کتابخوان قرار گرفته است و 38 روستای تایباد با وجود اینکه 60 درصد جمعیت این شهرستان در آنها ساکن هستند همچنان فاقد کتابخانه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز