خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بنیاد شهید مطرح کرد:

عدم همکاری راه وشهرسازی برای واگذاری زمین به بنیاد شهید/بیش از ١١ هزار نفر از خانواده های شهدا در خراسان رضوی بیکار هستند

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۹۰۶

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران خراسان رضوی گفت: اداره کل راه وشهرسازی در استان تا سال گذشته هیچ کمکی را برای واگذاری زمین به بنیاد شهید نداشته است.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از خلیل آباد، حجت الاسلام حسین معصومی در دیدار با فرماندار خلیل آباد اظهار کرد:به‌رغم اینکه اداره راه وشهرسازی می‌توانست در خانه‌دار کردن فرزندان شهدا، جانبازان و همسران شهدا نقش بسزایی داشته باشد، اما تا سال گذشته نه در مشهد و نه در شهرستانها اقدامی  نداشته است و تاکنون تعداد زیادی از فرزندان وهمسران وجانبازان فاقد زمین و برای ساخت مسکن مانده اند.

مدیرکل بنیاد شهید  وامور ایثارگران خراسان رضوی افزود: موضوع  واگذاری زمین توسط اداره راه وشهرسازی در نتیجه با استاندار خراسان رضوی مطرح و موجب شد استاندار خراسان رضوی دستوراتی را در این زمینه صادر کردند. 

وی از دستور دولت از طرح مسکن اجتماعی برای واگذاری واحد های مسکونی به متقاضیان مسکن  در بین فرزندان شهدا وهمسران آنان و نیز جانبازان وفرزندان آنان خبرداد واظهار داشت: در شهرستانها هم ادارات بنیاد شهید و امور ایثارگران، هریک متقاضیان مسکن خود را در لیستی به فرمانداری شهرستان خود اعلام دارند، تا برنامه‌ریزی لازم  برای ساخت واحدهای مسکونی فراهم شود.

معصومی، ایجاد اشتغال برای فرزندان شاهد و ایثارگران  را هم دیگر اولویت اداره کل نام برد و از فرمانداران خواست تا نسبت به اعطای تسهیلات اشتغال برای افراد جویای کار از طریق ایجاد اشتغال در کارهای تولیدی وخدماتی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه بیش از 11 هزار نفر از خانواده‌های شهدا در استان بیکارند افزود: باتوجه  به اینکه در حال حاضر در سطح کشور استخدامی دولتی نیز وجود ندارد پیگیر اختصاص وام‌های خود اشتغالی به این عزیزان هستیم که سال گذشته  23 میلیارد تومان وام  های خود اشتغالی توزیع کرده‌ایم.

وی نیز از واگذاری 500قطعه زمین توسط آستان‌قدس رضوی در مشهد خبرداد وافزود: در مجموع فضای مناسبی برای خدمت رسانی به خانواده های شهدا وجانبازان وایثارگران دراستان بوجود آمده است وهمه مدیران اماده این مهم  به این عزیزان هستند.

ابراهیم قاسم پور فرماندار خلیل آباد نیز با بیان اینکه همه مدیران شهرستان برای برگزاری گنگره شهدای استان در سال 1400 بسیج شده اند افزود: امیدواریم این مراسم بزرگ وشاخص استان در سال آینده به بهترین شکل برگزار گردد.

وی از تمهیدات لازم برگزاری یادواره شهدای 4 شهرستان خلیل آباد، بردسکن ، خلیل آباد وکوهسرخ در بهار سال آینده  در منطقه ترشیز خبرداد  واظهار کرد: برای اعطای تسهیلات به خانواده های شهدا وجانبازان  آماده هستیم تا در یکشنبه های تولید ورفع موانع سرمایه گذاری که در فرمانداری خلیل آباد در هر هفته برگزار می شود، مشکلات متقاضیان تسهیلات از قشر خانواده های معظم شهدا وجانبازان وایثارگران را مورد بررسی قرار دهیم واز کمک به انان دریغ نخواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز