خبرگزاری کار ایران

حریرچی مطرح کرد:

کاهش ۷۰ درصدی باور مردم نسبت به رعایت اصول بهداشتی در پیشگیری از ویروس کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۵۹۲

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش گفت: باور و اعتقاد عملی مردم نسبت به رعایت بهداشت فردی و فاصله‌گذاری فیزیکی در سطح اجتماع در مقابله با بیماری ویروسی همه‌گیر کرونا بطور چشمگیری در کشور کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا از مشهد، ایرج حریرچی در حاشیه نشست ستاد استانی پیشگیری از کرونا در خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگاران افزود:  بررسی‌ها نشان می‌دهند در برخی از شهرهای کشور باور مردم نسبت به رعایت اصول بهداشتی در پیشگیری از کرونا ۷۰ درصد و در تهران بین ۹ تا ۱۱ درصد کاهش داشته است. 

وی ادامه داد: هر چقدر اعتقاد و آگاهی مردم نسبت به رعایت بهداشت فردی کاهش یابد، در مقابله با بیماری کرونا بیشتر دچار مشکل خواهیم شد.

معاون کل وزیر بهداشت گفت: مهمترین نقطه ضعف مردم در مقابله با بیماری ویروسی کرونا اعتقاد و باورداشت نسبت به رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی در سطح اجتماع است.

وی "رعایت نکردن موازین بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی در سطح اجتماع در برخی اماکن مانند مراکز خرید و پاساژها، خودروها و مکان‌های حمل و نقل عمومی، دفاتر پیشخوان‌های دولت، دفاتر پلیس بعلاوه ۱۰ و برخی از مطب‌های پزشکان خصوصی" را از چالش‌های پیش رو در مسیر مبارزه با بیماری ویروسی همه‌گیر کرونا برشمرد.

حریرچی افزود: این در حالی است که در برخی از اماکن مانند هتل‌ها، مساجد و همچنین حرم‌های مطهر چهارگانه رعایت اصول و موازین بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی میان افراد در جهت مبارزه با کرونا  مناسب است.

وی گفت: رعایت موازین بهداشتی از سوی مردم در این مکانها اختلاف ۴۰ درصدی با مراکزی دارد که مردم در آنها بهداشت را رعایت نمی‌کنند. 

 معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفری کوتاه به مشهد دیشب ضمن بازدید از روند اجرای اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در حرم مطهر رضوی، در نشست ستاد استانی پیشگیری از کرونا در خراسان رضوی نیز شرکت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز