خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور خبر داد:

تولید بیش از ٧ هزار و ۵٠٠ کیلوگرم پیله تر در شهرستان نیشابور

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۷۸۹

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور از تولید بیش از ٧ هزار و ۵٠٠ کیلوگرم پیله تر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، محمدعلی فرهمند راد در خصوص این خبر گفت: با همکاری اداره توسعه نوغانداری خراسان رضوی و شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور در برگزاری کلاس‌های آموزشی و ضدعفونی کردن رایگان جایگاه‌های پرورش کرم ابریشم توزیع ٣٠٠ جعبه تخم و لارو نوغان در اردیبهشت و خرداد سال جاری بین ۴٠ نفر از نوغانداران، فعالیت این حرفه در شهرستان آغاز شد. 

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود از این تعداد جعبه لارو نوغان میزان ٧ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم پیله تر ابریشم در شهرستان تولید شود. با توجه به هزینه پایین این شغل، قیمت مناسب پیله کرم ابریشم و شرایط مناسب آب و هوا امسال شاهد رشد بیش از ١٠٠ درصدی این حرفه در شهرستان نیشابور هستیم.

وی اظهار داشت: از هر جعبه نوغان ٣٠ تا ۵٠ کیلوگرم پیله تر ابریشم تولید می شود که حدود ٣٠ میلیون ریال درآمد زایی در مدت ٣۵ روز را دارد.

فرهمند راد اعلام کرد: با عنایت به اینکه نیاز اصلی کرم ابریشم برگ درخت توت است و هر جعبه لارو نوغان در طول دوره پرورش حدود ٨٠٠ کیلوگرم برگ توت نیاز دارد به منظور توسعه این حرفه هر ساله تعدادی نهال توت بصورت رایگان در اختیار متقاضیان کاشت نهالستان قرار می گیرد که این تعداد در ٢ سال اخیر ۴ هزار و ٣٠٠ اصله نهال توت است.

وی تصریح کرد: محصول ابریشم حاصل از نوغانداری در صنایع قالی بافی، نساجی، پزشکی و نظامی کاربرد دارد و هر ساله میزان زیادی ارز برای نیاز داخل به این محصول از کشور خارج می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز