خبرگزاری کار ایران

فرماندار بردسکن مطرح کرد:

نظارت ۴۲ درصدی طرح های اشتغال زایی در بردسکن

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۶۷۲

فرماندار بردسکن گفت: تاکنون از مجموع ۳۴۸ طرح اشتغال زایی اجرا شده تنها ۴۲ درصد آن مورد نظارت دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی شاکری در کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه گذاری این شهرستان گفت: برای اجرای این تعداد طرح 21 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و برای اینکه این طرح‌ها در مسیر اصلی خودش اجرا شود نیاز جدی به نظارت توسط دستگاه‌های متولی است.

وی اظهار داشت: تاکنون فقط 42 درصد از این طرح ها مورد بازدید قرار گرفته است که می طلبد نظارت جدی به دیگر طرح‌ها صورت بگیرد و اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی به عنوان دبیر کارگروه اشتغال شهرستان مکلف است به صورت هفتگی گزارشی از روند نظارت ها از طرح ها را به فرمانداری ارائه دهد.

فرماندار بردسکن تعهد اشتغال امسال شهرستان بردسکن را هزار و 37 نفر اعلام کرد و گفت: سهم هر دستگاه ابلاغ شده است که امید است مدیران نسبت به تعهد اشتغال دستگاه خود تاپایان امسال اهتمام داشته باشند.

شاکری با بیان اینکه معین های اقتصادی فرهنگی شهرستان بردسکن از 5 به 7 معین افزایش پیدا کرده است گفت: معین های اقتصادی شهرستان بردسکن تاکنون 80 پروژه با سرمایه گذاری 57 میلیارد تومان با اشتغال زایی 486 نفر براساس سامانه رصد که در دبیرخانه نهاد اقتصاد مقاومتی استان به ثبت رسیده است اقدام کرده اند که می طلبد مدیران دستگاههای اجرایی حمایت خود را از معین های اقتصادی  داشته باشند.

وی با اشاره به مسئولیت اجتماعی که معین های اقتصادی دارند از آنها خواست در حوزه مسایل اقتصادی و اشتغال ایده پردازی کنند و در ایجاد اشتغال در روستاهای حوزه فعالیت خود اقدام کنند.

فرماندار بردسکن به پرداخت بیش از 6 میلیارد تومانی تسهیلات اشتغال توسط بنیاد برکت در 14 روستای این شهرستان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه  بنیاد برکت در شهرستان بردسکن در حوزه اشتغال موفق عمل کرده است و با موافقت مسئولان بنیاد برکت مقرر شد در دیگر روستاهای شهرستان بردسکن بنیاد برکت در حوزه اشتغال ورود پیدا کند.

شاکری از اجرای طرح هر روستا یک محصول در روستاها  توسط صندوق کار آفرینی امید خبرداد و گفت: روستای کاسف از توابع بخش مرکزی بردسکن به عنوان اولین روستا در شهرستان بردسکن در حرفه زنبور داری این طرح را اجرا کرد و به همت صندوق کار آفرینی امید بیش از 3 میلیارد تومان تسهیلات به این مهم پرداخت شد. 

شاکری گفت: یکی از شروط پرداخت تسهیلات، عدم تعدیل نیروی انسانی توسط بنگاه اقتصادی است و این در حالی است که برخی بنگاه‌ها به دلیل شرایط دشوار اقتصادی و کمبود منابع مالی ناگزیر به تعدیل نیروی انسانی بودند و باید شرایط این بنگاه‌ها نیز در نظر گرفته شود.

وی افزود: بعد از شیوع ویروس کرونا متاسفانه خسارت‌های زیادی به مجموعه فعالیت اقتصادی کشور وارد شد و دولت برای جبران خسارات ناشی از ضرر وزیان آسیب کرونا مبلغ 40 هزار میلیارد تومان تسهیلات درنظر گرفته است که سهم اعتبار استان خراسان رضوی 2 و 7 دهم درصد است.

وی با بیان اینکه تنها مسیری که بنگاه های اقتصادی آسیب دیده از کرونا می توانند از تسهیلات استفاده کنند ثبت نام در سامانه کارا (بخش کرونا) است، افزود: حتما دستگاه‌های اداری نسبت به این موضوع توجه جدی داشته باشند که حق طبیعی بنگاه های اقتصادی به موقع جذب شود.

فرماندار بردسکن با اشاره به اینکه یک منبع تسهیلاتی در این اوضاع اقتصادی در نظر گرفته شده است، بیان کرد: ادارات و بانک ها از رفتار و رویکرد سخت‌گیرانه خودداری کنند و شرایط را برای جذب تسهیلات برای متقاضیان تسهیل بخشند و دستگاه های نظارتی نیز کار خود را دقیق و به موقع انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز