خبرگزاری کار ایران

همتی مطرح کرد:

٣۵ درصد از وسعت بجستان تحت مدیریت محیط زیست است

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۸۵۱

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی گفت: ٣۵ درصد از وسعت شهرستان بجستان عرصه های تحت مدیریت محیط زیست است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تورج همتی در جلسه شورای اداری در محل فرمانداری بجستان گفت: نگاه متخصصانه و تعمق مسئولان ارشد شهرستان در موضوع حفاظت محیط زیست نگرانی های متولیان این حوزه را کم میکند و با اشاره به ضرورت حفظ تنوع زیستی که در شعار جهانی روز محیط زیست سال 2020 هم گنجانده شده است، افزود: در حال حاضر یک میلیون گونه گیاهی و جانوری در جهان در معرض تهدید هستند و لازمه حفظ سلامت انسان، توجه به حفظ تنوع زیستی و حذف فشارهای مخرب بر طبیعت است.

وی دخالت در شبکه حیات را یک بی مبالاتی رفتاری در بشر دانست و ادامه داد : شیوع بیماری هایی همچون کووید 19 ، آلودگی، سیل، تغییرات اقلیمی و هر آنچه تحت عنوان بحران های فراگیر زیست محیطی شاهد هستیم  همگی ناشی از همین دخالت های بی مورد در چرخه طبیعی حیات است. 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در بیش از هزار آیه در قرآن کریم به حفظ محیط زیست اشاره شده است، تصریح کرد: تقویت اخلاق محیط زیستی بر اساس آموزه های دین مبین اسلام و توسعه مسئولیت اجتماعی بر مبنای اصل پنجاهم قانون اساسی برای مدیریت زیست محیطی کافی است.

وی گفت : خوشبختانه در استان خراسان رضوی حفظ محیط زیست، جایگاه ویژه ای از دیدگاه علما و مسئولان دارد و وفاق و همدلی ارزشمندی در بین بخش های مختلف جریان دارد که مدیریت امور را تسهیل می کند.

وی با اشاره به اینکه حدود 15 درصد از گستره دو و نیم میلیون هکتاری مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان در شهرستان بجستان واقع شده است، گفت: طبق بررسی های به عمل آمده حدود 35 درصد از وسعت این شهرستان معادل با 150هزار هکتار از وسعت این شهرستان عرصه های تحت مدیریت محیط زیست است .

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ضمن اشاره به ضرورت توسعه مشاغل سبز، از التفات ویژه فرماندار شهرستان به مباحث توسعه پایدار تجلیل کرد و گفت: در موضوعات توسعه ای شهرستان، محیط زیست دربازه زمانی مشخص و ابلاغ شده، پاسخگوی مطالبات مردمی است و تلاش بر این است که انعطاف لازم در پاسخ به متقاضیان و سرمایه گذاران اعمال شود.

وی با اشاره به رویکرد اخیر سازمان حفاظت محیط زیست در جلب  مشارکت جوامع محلی برای حفظ محیط زیست گفت : این سیاست نقش مردم خصوصاً ساکنین حاشیه مناطق طبیعی را در حفظ عرصه های طبیعی بسیار پر رنگ میداند و براساس تجارب پیشین این اداره کل در بازخورد مثبت حاصل از همراهی مردم در حفظ و احیاء زیستگاه های طبیعی استان ، آنها را درکنار خود و همراه برای تحقق اهداف سازمانی می بیند و سعی خواهیم کرد مشکلات موجود در منطقه حفاظت شده را پیگیری و حل کنیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز