خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

اجرای طرح های اشتغال زایی با کمک راهبران شغلی کمیته امداد

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۲۳۰

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) سبزوار گفت: طرح راهبران شغلی با هدف توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت و پایدارسازی اشتغال مددجویان در حال اجرا است.

محمد داورزنی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در سبزوار گفت : از سال گذشته تاکنون این نهاد با سیاست توانمندسازی مددجویان با محوریت ایجاد فرصت های شغلی پایدار در تلاش است که با شناسایی مددجویان مستعد اشتغال و تعیین درجه مهارت و توان اجرایی آنها توسط مشاورین و همچنین ارائه آموزش به منظور ارتقای سطح علمی و مهارتی آنها را به خود کفایی برساند.

وی در خصوص اشتغالزایی مددجویان بیان کرد: شناسایی طرح اجرایی، بررسی کارشناسی طرح‌ها، برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، پیاده‌سازی و بهره‌برداری نهایی از مراحل فرایند اجرای طرح‌های راهبردی شغلی مددجویان ازجمله اقدامات ما درخصوص ایجاد فرصت شغلی به شمار می رود .

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که معمولا مددجویان کمیته امداد با آن مواجه هستند این است که ریسک پذیری این را ندارند ، تا خودشان یک کار را راه اندازی کنند، برای برطرف کردن این مشکل ما در اجرای طرح راهبران شغلی مدد جو را از ابتدا تا فروش محصول آن‌ها همراهی می‌کنیم.

 داورزنی تاکید کرد : توانمند سازی مددجویان و زمینه سازی برای ورود این خانواده ها به عرصه کار و تولید از اولویت های این نهاد است و در این زمینه استفاده از دانش و امکانات راهبران شغلی در دستور کار کمیته امداد قرار دارد.

 داورزنی گفت: هم‌اکنون  راهبران شغلی فعال در رشته‌های مختلف  اعم  از  گوهر تراشی ، قالی‌بافی،حمل ونقل ،خیاطی، صنایع‌دستی، دام سبک، پرورش بوقلمون با این نهاد همکاری خود را آغاز کرده‌اند.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت راهبران شغلی گفت : هدف از اجرای طرح راهبران شغلی بهره‌گیری ازتوان آنها درسهولت دسترسی به مواد اولیه و زمینه تولید، ارائه خدمات آموزشی و مشاوره های تخصصی، دسترسی به بازار فروش، خرید تضمینی محصولات و بالا بردن راندمان کاری است که با  استفاده از این ظرفیت می‌توانند به یاری مددجویان جویای کار بشتابند .

وی یادآورشد: در مدل خویش‌فرمایی، مددجو باید در خصوص تمام فرآیندهای مربوط به مدیریت منابع مالی، بازاریابی، بازار سازی و برند سازی محصولات تولیدی فعال باشد، اما در مدل راهبران شغلی این موارد بر عهده راهبر شغلی خواهد بود و مددجو فقط به تولید محصول خواهد پرداخت.

داورزنی خاطر نشان کرد: در طرح راهبران شغلی، فعال اقتصادی و کارآفرین پس از تایید صلاحیت و اهلیت فردی و حقوقی، زمینه همکاری کمیته امداد با وی فراهم می‌شود.

وی گفت: همکاری بین کمیته امداد و راهبران شغلی بدین معناست که کمیته امداد از این‌ پس در برخی عرصه‌های اقتصادی که مددجویان خواهان دریافت تسهیلات و ایجاد شغل هستند، آنان را به کارآفرین معرفی می‌کند و راهبر شغلی همه مراحل ایجاد اشتغال برای یک مددجو را برعهده می‌گیرد و مددجو پس از دریافت تسهیلات زیر نظر راهبر شغلی اقدام به تولید محصول خواهد کرد.

داورزنی ادامه داد: از مزیت‌های این طرح تضمین خرید محصولات تولیدی مددجویان توسط راهبران شغلی است که در این روش مددجویان دغدغه و نگرانی از بابت بازاریابی و فروش محصول خود را نخواهند داشت.

وی همچنین از نظارت دقیق کمیته امداد در اجرای طرح خبر داد و گفت: نظارت کمیته امداد به‌صورت مستمر ادامه دارد و صیانت از حقوق مددجویان کمیته امداد تضمین می‌شود.

داورزنی اضافه کرد : سال گذشته مبلغ 13 میلیارد و 900 میلیون تومان برای ایجاد 367 فرصت شغلی از محل صندوق ولایت ، سامانه کارا و تسهیلات ارزان قیمت تخصیص پیدا کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز