خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس شورای شهرستان مشهد مطرح کرد:

مهاجرت روستائیان به دلیل کمبود امکانات ورزشی به حاشیه های شهر/ لزوم تجهیز خانه های ورزش روستایی در مشهد

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۱۷۹

نایب رئیس شورای شهرستان مشهد گفت: اگر بتوانیم زیرساخت‌های روستایی را در حوزه ورزش برای روستائیان مهیا کنیم، قطعا هزینه زیادی از روی دوش دولت برداشته خواهد شد و با تجهیز خانه‌های ورزش روستایی قطعا مشکلات حاشیه شهر نیز تاحدودی برطرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، اعضای شورای شهرستان در خصوص مطالبه و درخواست تجهیز خانه های ورزش روستایی با رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی دیدار کردند.

عبدالله دهقان، نایب رئیس شورای شهرستان مشهد در خصوص ضعف‌ها و ناهنجاری‌های رفتاری جوانان روستایی بدلیل نبود فضای ورزشی اظهار کرد: ما امروزه به لحاظ فرهنگی با مشکلات متعددی روبرو هستیم که مستلزم ریشه یابی و چاره اندیشی اساسی به منظور کاهش مشکلات در آینده است ، بنابراین پیشرفت هر جامعه‌ای منوط به داشتن جوانان سالم، فکر سالم و بدن سالم است.

دهقان ادامه داد: تعداد قابل توجهی از جوانان ما در شهر و روستا به سمت اعتیاد رفته‌اند، این واقعه زنگ خطری است برای آینده و آیندگان؛ در حالی که با برنامه ریزی منظم و کارشناسانه میتوان با محیا سازیس فضای ورزشی مناسب به منظور تخلیه انرژی جوانان و ایجاد سرگرمی مفید برای آنان  شاهد کاهش آمار جوانان به سمت اعتیاد باشیم.

دهقان با اشاره به رویکرد مقام معظم رهبری در جهش تولید بیان کرد: ما چندین سال استن که با مشکلات اقتصادی و چرخه تولید داخلی نابسامانی در کل کشور روبرو هستیم، رهبر معظم انقلاب نیز سال جاری را " جهش تولید" نامگذاری کردند.

اگر جامعه جوان ما به لحاظ بدنی سالم و ورزیده باشد یقینا به لحاظ اقتصادی و در راستای تاکید مقام معظم رهبری به استفاده و ارتقای کیفیت محصولات داخلی برای کشورسودآور خواهد بود.

وی ادامه داد: ولی متاسفانه مدت‌ها است که مشکلات جوانان و دغدغه‌های آنان را ریشه یابی نکرده‌ایم تا بتوانیم به مرور در صدد رفع آن اقدام کنیم، برحسب نیاز جامعه جوان روستایی تمام روستاها بدون استثنا مستلزم این است که خانه ورزش داشته باشند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد با اشاره به وضعیت حاشیه شهر و علل مهاجرت روستائیان تصریح کرد: یکی از دلایل عمده مهاجرت روستائیان به مناطق حاشیه شهرتزریق تمامی امکانات اعم از رفاهی و خدماتی در شهر مشهد است، ما اگر بتوانیم زیر ساخت‌های روستایی را در حوزه ورزش برای روستائیان محیا کنیم، در اینصورت قطعا هزینه زیادی از روی دوش دولت برداشته خواهد شد، و با تجهیز خانه‌های ورزش روستایی قطعا مشکلات حاشیه شهر نیز تا حدودی برطرف می‌گردد.

دهقان ادامه داد: بعد از برگزاری جلسه پیرامون تفاهم نامه ای که سال گذشته در محل شورای اسلامی شهرستان مشهد انجام گرفت کمک به حاشیه شهر، ملک آباد و رضویه و انجام ساخت 10 خانه ورزشی روستایی همایش ها و برگزاری مسابقات روستایی ما نیز به این مواعید امیدوار شده و به اهالی روستا منعکس کردیم لذا هرروز در روستا با مطالبه و انتظار اهالی روبرو هستیم.

در ادامه جلسه فرزاد فتاحی مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی با استناد بر تفاهم نامه سال گذشته مبنی بر تجهیز خانه‌های ورزش‌ روستایی بیان کرد: با توجه به موضوع جلسه پیش که در سال 98 مبنی بر تجهیز خانه‌های ورزش برگزار شد تاکنون از سوی اداره ورزش خانه ورزش روستاهای خیرآباد، ده‌غیبی، احمد آباد، امین آباد، کریم آباد، سیس آباد، شهرآباد و خلق آباد با مشارکت و پیگیری دهیاران روستاهای مذکور تا حدودی تجهیز شده است.

 مدیر کل اداره ورزش و چوانان با اشاره به پروسه روند تجهیز خانه‌های ورزش روستایی، بیان کرد: به منظور تسریع و تسهیل و ارائه خدمات ورزشی به روستائیان با توجه به عدم تخصیص بودجه ورزشی و افزایش بهای وسایل ورزشی، اکنون تنها قادر به تامین و تجهیز 5 روستا با اعلام اولویت از سوی شورای اسلامی شهرستان مشهد؛ هستیم. این اقدام  ظرف مدت حداکثر 2 ماه منوط به کارشناسی لازم به منظور ارزیابی تدارکات و وسایل انجام خواهد گرفت.

فتاحی  تکمیل تجهیزات 5 روستای دیگر در اولویت دوم را منوط به مشارکت دهیاری‌ها دانست و گفت: با توجه به اینکه در سال جاری اعتبار 9میلیارد تومانی ورزش تخصیص نیافته است به همین منظور تجهیز و تامین وسایل ورزشی مورد نیاز خانه‌های ورزش روستایی مشروط به مشارکت دهیاری‌ها است. بنابراین با شرایط فوق تا پایان سال جاری تجهیز 10 خانه ورزش روستایی تکمیل خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز