خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان شهری؛

کلنگ احداث جایگاه سوخت سلسله‌الذهب در نیشابور به زمین زده شد

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۸۹۴

طی مراسمی با حضور رئیس دادگستری، دادستان، جانشین فرمانده ناحیه بسیج نیشابور و جمعی از طلبکاران صندوق علویه، مراسم کلنگ‌زنی جایگاه سوخت مجتمع خدماتی رفاهی سلسله الذهب در حاشیه اتوبان نیشابور-سبزوار به زمین زده شد.

به گزارش ایلنا از نیشابور، مدیر تصفیه صندوق علویه در این مراسم گفت: مجتمع رفاهی سلسله الذهب با ۴۵ هزار مترمربع وسعت جزو اموال صندوق بود که شناسایی و در اختیار گرفته شد و مجوزهای لازم برای ساخت جایگاه سوخت در آن اخذ شده است.

محمود عابدی در این خصوص افزود: برای احداث این جایگاه سوخت حدود ۵٠ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است و پس از رسیدن به مرحله بهره‌برداری کل مجموعه به قیمت روز کارشناسی شده و شرکت سهامی تاسیس می‌شود.

وی‌ با بیان اینکه از محل این شرکت سهامی طلبکاران سهام‌های خود را دریافت می کنند و امیدواریم با ارزش افزوده ایجاد شده عمده مطالبات سپرده‌گذاران تسویه شود، اظهار داشت: این‌ موسسه ابتدا ۸۱۰ میلیارد ریال بدهی داشته که از اواخر سال ۹۳ تا اوایل ۹۵ رئیس هیات مدیره وقت شروع به پرداخت دیون کرده و بخشی از آن پرداخت شده است و میزان بدهی این صندوق هم‌اکنون به ۲۷۰ میلیارد ریال رسیده است.

عابدی با اشاره به اینکه اکثر طلبکاران این موسسه نیشابوری هستند تصریح کرد: این صندوق در نیشابور تک شعبه بوده، البته مالک در شهرهای مشهد و سبزوار صندوق های دیگری هم داشته که اسم های دیگری داشته اند.

رئیس دادگستری نیشابور نیز در این مراسم گفت: تا کنون حدود ۲۶هزار نفر از مالباختگان صندوق علویه در نیشابور با مبلغ حدود ۲۷۰ میلیارد ریال باقی مانده‌اند که این میزان از طلبکاری‌ها برای هر نفر از پنجاه هزار تا ۸۰۰ میلیون تومان را شامل می‌شود.

حجت‌الاسلام غلامحسین حکمتی‌پور افزود: آنچه که امروز شاهد آن هستیم نتیجه پیگیری‌های شورای پیشگیری از وقوع جرم، تلاش‌های دادستان و نیروی مقاومت بسیج است که موجب شد بخشی از اموال این موسسه برای جبران ضرر مالباختگان جمع‌آوری و به این مسیر هدایت کنیم هر چند این میزان کم است.

وی اظهار داشت: متاسفانه پیش از ورود دادگستری، شورای پیشگیری، بسیج و دادستانی یکسری تحرکاتی اتفاق افتاد و بخش عمده‌ای از اموال این صندوق از دسترس خارج شد و هم‌اکنون در مشهد و نیشابور در این رابطه پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه این طرح روزانه امیدی برای رفع مشکلات می‌تواند باشد و باید مورد توجه و همیاری و همفکری قرار بگیرد تا زودتر به نتیجه مطلوب برسد، بیان کرد: قوه قضائیه با ورود به پرونده سایر موسسات منحل شده تلاش کرد با کمترین ضرر و تنش مسائل را حل کند که در مورد صندوق علویه هم همین اتفاق افتاد و امیدواریم با پیگیری‌هایی که انجام می‌شود سایر مراحل حل پرونده علویه به سرعت طی شود.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم دوباره شاهد این نوع اتفاقات نامیمون نباشیم که عده‌ای از مردم بدون مطالعه و بررسی به حوزه‌های مالی وارد شوند که فرجام آن نامعلوم است، خاطرنشان کرد: در کشور به خاطر مسائل زیادی که بخشی از آن هم خارج از کنترل مسئولان و مدیران است با فراز و نشیب‌های اقتصادی فراوانی روبرو هستیم که این نوسانات را همواره طی چهار دهه گذشته خصوصا پس از جنگ تحمیلی و شروع دوران سازندگی داشته‌ایم.

گفتنی است صندوق علویه نیشابور در اسفند ماه ۱۳۹۳ با ۱۵ سال سابقه در ارائه تسهیلات با اعلام ورشکستگی تعطیل شد و از آن زمان تا کنون جمع زیادی از سپرده گذاران در این صندوق با چالش های فراوانی برای بازپس گیری سپرده خود روبرو بوده اند، با اعلام ورشکستگی این صندوق در اول اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ هیات مدیره صندوق علویه طی جلسه‌ای مدیر تصفیه‌ای برای تعیین اموال صندوق انتخاب کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز