خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی جوین خبر داد:

آغاز بکار اولین واحد گلاب‌گیری در شهرستان جوین خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۹۱۷۲۴۴

مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: با هدف تولید گلاب و ترویج کشت گل محمدی و اشتغال زایی نخستین واحد گلابگیری در شهرستان جوین آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا هاشم آبادی در این خصوص گفت: این واحد به همت یکی از کشاورزان پیشرو شهرستان برای اولین بار در شهرستان اقدام به تولید گلاب کرده که امیدواریم با اعطای تسهیلات کم بهره نیز توسعه یابد.

وی افزود: پنج هکتار از اراضی قابل کشت این شهرستان به گل محمدی اختصاص داده شده است؛ کشاورزان تاکنون محصول گل محمدی خود را با وجود هزینه های بالای حمل و نقل به شهرستان های مجاور انتقال میدادند که امیدواریم با وجود چنین واحد فرآوری در شهرستان علاوه بر کاهش هزینه ها، سطح زیرکشت این محصول نیز افزایش یابد.

هاشم آبادی ادامه داد:تشویق و ترغیب مردم برای استفاده از داروهای گیاهی با نظر و مشورت پزشک  بعنوان یکی از راه‌های حفظ سلامتی است؛ یکی از روش‌های متنوعی که ما می‌توانیم سبک زندگی اسلامی خود را ارتقاء بدهیم استفاده از محصولات طبیعی و باغی است.

وی اشاره کرده :میانگین برداشت از هر هکتار مزرعه گل محمدی یک تن است و پیش‌بینی می‌شود که امسال پنج تن محصول در مجموع برداشت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز