خبرگزاری کار ایران

طی مراسمی انجام شد؛

تجلیل از روابط عمومی‌های برتر شهرستان فیروزه خراسان ‌رضوی

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۴۷۴

در آستانه روز ملی ارتباطات و روابط عمومی، روابط عمومی‌های برتر ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان فیروزه با حضور فرماندار در مراسمی معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، در این مراسم روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی و بهزیستی شهرستان فیروزه به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب و به عنوان روابط عمومی‌های برتر این شهرستان معرفی و از آنها تجلیل به عمل آمد. 

فرماندار شهرستان فیروزه در مراسم تجلیل از روابط عمومی‌های برتر این شهرستان گفت: افرادی که علاقه دارند و با این کار ارتباط قلبی برقرار می‌کنند همواره سازمان مربوطه را زنده نگه می‌دارند. روابط عمومی ها باید با مردم و جامعه هدف خود ارتباط و تعامل برقرار نمایند و می‌توان از روابط عمومی به عنوان قلب تپنده در یک سازمان نام برد. 

ابوالفضل حکیم پور با بیان اینکه روابط عمومی باید بتواند داده های یک سیستم را به درستی تعریف کند، افزود: این حوزه نقش مهم و بسیار مؤثری در دیده شدن کارهای سازمان مربوطه را برعهده دارد و باید روابط‌عمومی به نحو احسن آنچه اتفاق افتاده را در راستای افزایش امید و کاهش شکافی که بین مردم و نظام در حال رخ دادن است به درستی انجام دهد. 

وی در ادامه اظهار داشت: به دلیل اطلاع رسانی نادرست گاهی به گونه ای نشان داده می شود که بین مردم و نظام یک دیوار بلند بی اعتمادی است زیرا حداقل کارهای انجام شده را نتوانسته ایم درست به مردم منعکس کنیم و مردم از بسیاری از کارهای مهم انجام شده در ادارات اطلاع کافی ندارند این وظیفه یک روابط عمومی است که مسائل را درست، دقیق و به موقع به جامعه هدف منعکس کند. 

وی فضای مجازی را یک انقلاب رخ داده در حوزه رسانه دانست و تصریح کرد: به دلایلی امروزه از رسانه های سنتی مانند رادیو و تلویزیون بهره نمی‌بریم و تا حدودی این رسانه ها به حاشیه کشیده شده است که این یک فرصت و هم تحدید بشمار می‌آید  و از آن باید به نحو احسن استفاده کرد، با توجه به اینکه مخاطبین در فضای مجازی حضور حداکثری دارند باید تولید محتوا را بالا برد و اطلاع رسانی انجام داد تا شکافی بین مردم و حاکمیت وجود نداشته باشد. 

وی با اشاره به اینکه در روابط عمومی باید از یک فضای حقیقی نیز بهره برد، خاطرنشان کرد: یکی از بخش های اصلی حضور در بین مردم، نظرسنجی و همکلام شدن با مردم است که از این طریق بازخورد مثبت و منفی اداره مربوط مشخص می‌شود و در نهایت میتوان اصلاحات را به خوبی تقویت نمود.

وی با بیان اینکه روابط عمومی ها باید در حفظ ارتباط با رسانه های مجازی و مکتوب شهرستان کوشا باشند، ادامه داد: خوشبختانه شهرستان در بحث رسانه ها بسیار خوب عمل کرده، رسانه ها همسوی نظام هستند و در راستای جلب اعتماد مردم و توسعه شهرستان فعالیت می‌کنند که باید آن ها را تقویت کرد و با رسانه هایی که ممانعت با نظام و مردم دارند از طریق مراجع قضایی و انتظامی برخورد خواهد شد. 

فرماندار فیروزه گفت: بیماری منحوس کرونا باعث شد تا در بحث فضای مجازی تولید محتوای بیشتری داشته باشیم و رسانه هایی که اخبار کذب منتشر می‌کردند به حاشیه کشیده شوند زیرا حضور دیگر رسانه ها پررنگ تر شده است. 

حکیم پور با بیان اینکه متأسفانه در قسمت داده های آماری ادارات بسیار ضعف داریم یادآور شد: در بخش روابط عمومی، هنر آمار و ارقام را به مخاطب رساندن یک بحث جدی است باید برای مخاطب عام، آسان سازی و روان‌سازی کرد تا با یک نگاه رشد، ارتقاء و عملکرد آن حوزه مشخص باشد و برای مدیران می‌توان به صورت حرفه ای با رسم اشکال مختلف نمودار، آمار اداره مربوطه را نمایش داد. 

وی با اشاره به اینکه دستگاه های پر مخاطب باید ارتباط بهتری با ارباب رجوع داشته باشند، گفت: خوشبختانه دستگاه های اجرایی از سال گذشته اقدامات خوب و مثبتی را شروع کرده اند که باعث ایجاد تحول در برخی از قسمت‌ها شد، در حوزه اجتماعی و فرهنگی؛ هیچگونه نهاد مدنی در شهرستان نداشتیم و بسیاری از اعتبارات حوزه فرهنگی که فقط به نهادهای مدنی و سمن‌ها در قالب طرح تدوین شده تعلق می‌گرفت به شهرستان فیروزه اختصاص داده نمی‌شد. 

وی با ابراز امیدواری در این خصوص افزود: از سال گذشته ٣ سمن در شهرستان کار خود را آغاز کرده است؛ مانند بهزیستی که در حوزه کودک در حال شکل گیری است، زنان، محیط زیست، کشاورزی، کتابخانه و... که اگر این بخش را به مردم واگذار کرده، ارتباطات قوی شده و می‌توانیم از این ظرفیت ها برای شهرستان استفاده کنیم. 

حکیم پور در پایان با بیان اینکه تا تاریخ ٢٣ فروردین ماه که کسب کارها محدود بود توانستیم کویید ١٩ را کنترل کنیم، تأکید کرد: باید اطلاع رسانی توسط تمامی دستگاه ها اجرایی انجام شود تا با عدم رعایت نکات بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی با موج مجدد بیماری کرونا روبرو نباشیم. این مستلزم کمک رسانی تمامی دستگاه است، اگر مدیریت صحیح نداشته باشیم متأسفانه با پیک مجددی روبرو خواهیم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز