خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

برداشت آویشن آبی از سری گیاهان دارویی در روستای رضوی گناباد

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۲۸۹

دهیار روستای رضویه گناباد گفت: آویشن آبی که برای اولین بار سال گذشته در گناباد کشت شده برای بار دوم در بهار درو می شود.

محمد لالوی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در گناباد گفت: با توجه به ضرورت کشت گیاهان دارویی و ایجاد اشتغال پایدار برای اولین بار و به صورت آزمایشی توسط جهاد کشاورزی نمونه آویشن آبی در اختیار من گذاشته شد که در سطحی به مساحت 300 متر مربع نشا محصول در روستای رضویه انجام شد .

دهیار روستای رضویه ادامه داد: آویشن آبی در اسفند و فروردین ماه بهترین زمان کشت آن است و آویشن که در روستای رضویه کشت شده از نوع گیاهان دارویی باغی است که تا 6 سال پس از نشا نیاز به کشت جدید ندارد و می‌توان محصول را برداشت کرد.

لالوی گفت: این گیاه با شرایط اقلیمی و آب و هوایی منطقه رضویه کاملا سازگاری داشته و افزایش سطح زیر کشت می‌تواند برای چندین نفر اشتغال زایی پایدار ایجاد کند.

وی تصریح کرد: متاسفانه کشت آویشن آبی آن هم برای اولین بار در گناباد فقط یک مانور از طرف مسئولان مربوط بوده زیرا به دلیل عدم حمایت نه تنها سطح زیر کشت این محصول در روستای رضویه افزایش نداشت بلکه حدود 70 کیلو برگ خشک تولید شده این مزرعه به دلیل نبود بازار فروش هنوز در انبار است.

وی افزود: در حال حاضر درو بهاره گیاه آویشن در دومین سال کاشت در حال انجام است و تا پایان سال دو درو دیگر انجام خواهد شد که از همین درو بهاره 60 کیلو برگه آویشن خشک انتظار داریم.

وی در پایان ضمن درخواست از حمایت جدی مسئولان از تولید تا عرضه این محصول گفت: مسئولان برای ایده‌های خلاق و طرح‌هایی که برای اولین بار توسط کار آفرینان با هزاران دغدغه به مرحله اجرایی می‌رسد حمایت لازم را داشته باشند و ضمن ایجاد بازار فروش باعث تشویق ، افزایش سطح زیر کشت و ایجاد اشتغال پایدار شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز