خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

عدم همکاری نیروی انتظامی و پلیس راهور در بیدخت گناباد / ده سال پیگیری استقرار دائمی نیروی راهور توسط شهرداری

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۶۹۶

شهردار شهر بیدخت گناباد گفت: شهر بیدخت نیاز به نیروهای راهور به صورت دائمی برای کنترل تردد وسایل نقلیه سنگین در محدوده شهر و پاسخ به خواسته مردم دارد .

محمد میر بیدختی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: طبق مصوبه شورای  هماهنگی ترافیک شهرستان گناباد در سنوات گذشته و با پیگیری شورا و شهرداری ورود وسایط نقلیه سنگین از جمله کامیون به داخل شهر بیدخت ممنوع است و شهرداری بیدخت مبادرت به راه اندازی پارکینگ خودروهای سنگین در حاشیه جاده سنتو وخارج از منطقه مسکونی کرده که این پارکینگ بصورت شبانه روزی فعال بوده و دارای سیستم دوربین مدار بسته و نگهبان شبانه روزی است.

شهردار بیدخت گفت: با وجود احداث پارکینگ و نصب بنرهای هشدار دهنده و نصب تابلو‌های کامیون ممنوع متاسفانه هستند رانندگانی که به این علائم توجهی ندارند و با ورود کامیون به داخل شهر علاوه بر ایجاد ترافیک و ایراد خسارت به تاسیسات شهری در تابستان به طریقی و در زمستان به طرق دیگری موجبات سلب آسایش شهروندان را فراهم می کنند که شهروندان بیدختی با اعتراضات مدام خود شهرداری شهر را زیر سئوال می برند.

وی افزود: در صورتی که بارها اعلام کرده‌ایم شهرداری و شورای شهر در این باره به وظایف خود عمل کرده و اعمال قانون خودروهای متخلف و صدور برگه جریمه یا توقیف خودرو جزء مسئولیت های شهرداری نیست.

وی گفت: با مسئولان شهرستان ، فرمانده نیروی انتظامی و پلیس راهور مکاتبات و جلسات متعددی درباره استقرار دائم نیروی راهور در بیدخت داشته‌ایم و شفاهی و کتبی نیز دستورات و موافقت‌های اخذ شده و در آخرین پیگیری‌ها و بنا به دستور فرماندهی انتظامی شهرستان گناباد ، پلیس راهور در یک نامه از شهرداری در خواست تکمیل کیوسک راهنمایی کرده اند که در میدان اصلی شهر بیدخت این اتاقک پلیس با تمام امکانات مورد درخواست را تجهیز کرده ایم اما متاسفانه از سوی نیروی انتظامی و پلیس راهور جهت تحویل هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته است. 

وی تاکید کرد: در رابطه با این موضوع به‌عنوان شهردار شهر بیدخت بخاطر مطالبات قانونی شهروندان از عدم همکاری نیروی انتظامی و پلیس راهور گله مند هستم چرا که پیگیری استقرار نیروی راهور در بیدخت سابقه‌ای بیش از ده سال داشته و علی رغم اینکه مسئولان مربوطه موافقت داشته اند اما درعمل اتفاق مثبتی صورت نگرفته است.

قربانعلی قربانی فرمانده انتظامی شهرستان گناباد نیز در ادامه صحبت های شهردار بیدخت به ایلنا گفت: باتوجه به وجود کلانتری بیدخت و حضور گشت در طول 24 ساعت از شهروندان عزیز بیدخت انتظار می‌رود هر گونه مزاحمت و یا خودروهای سنگین که بدون دلیل در حوزه شهری پارک می کنند به ماموران کلانتری اطلاع تا در این خصوص اقدام و تذکر لازم داده شود.

فرماندهی انتظامی گناباد ادامه داد: در حال حاضر در ساختار اداری کلانتری بیدخت پلیس راهور پیش بینی نشده و امکان استقرار نیروی دائم نیست و به صورت مقطعی و همانطور که ذکر شد موارد ازطریق کلانتری قابل پیگیری است.

وی افزود: به طور کلی گزارش مردمی از شهر بیدخت مبنی بر حضور کامیون که موجب ترافیک شود نداشتیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز