خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل هلال احمر استان خبر داد:

غربالگری ۴۶۸ هزار خودرو توسط هلال احمر در ورود‌ی‌های خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۳۲۵

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: در ایام نوروز ۴۶۸ هزار خودرو و بیش از یک میلیون نفر با حضور ۵۴ نفر نیروی امدادی در ورودی‌های استان غربالگری شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مجتبی احمدی در نشست خبری با خبرنگاران گفت: از ابتدای امسال تاکنون نیروهای هلال احمر این استان در ۸۶ حادثه سیلاب و آبگرفتگی امدادرسانی کردند که این حوادث در چندین شهرستان استان از جمله سبزوار، تربت‌جام، کلات و تایباد رخ داده است.

وی افزود: در این حوادث ۲ هزار و ۵۵۳ نفر دچار حادثه‌ شدند که ۲ هزار و ۶۱ نفر از این تعداد توسط نیروهای هلال احمر امدادرسانی شدند.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و عملکرد جمعیت هلال احمر در این زمینه اظهار داشت: در این شرایط ۳۵ هزار بیمار خاص در این استان شامل بیماران کلیوی، سرطانی و مبتلا به دیابت تحت حمایت و زیرپوشش بسته‌های معیشتی و بهداشتی هلال احمر هستند.

احمدی گفت: مردم همچنان باید هوشیار باشند و نسبت به رعایت اصول بهداشتی و پیشگیرانه اقدام کنند.

وی افزود: امسال در ایام نوروز در معابر ورودی استان و شهرستانها اقدام به غربالگری مسافران توسط نیروهای هلال احمر شد که در این راستا بالغ بر ۴۶۸ هزار خودرو و بیش از یک میلیون نفر با حضور ۵۴ نفرروز نیروی امدادی در ورودی‌های استان غربالگری شدند.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بالغ بر ۲۵۰ هزار ماسک توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی تولید شد.

احمدی گفت: از ۱۲ بهمن توزیع مطالب آموزشی در زمینه مبارزه با کرونا با زبان‌های مختلف در استان آغاز شد و تاکنون ۲۵۰ هزار بسته معیشتی از سوی جمعیت هلال احمر استان توزیع شد و طی روزهای آینده ۱۰۰ هزار بسته دیگر نیز توزیع خواهد شد.

وی افزود: در حوزه معاونت درمان سه هزار و ۳۹۵ مورد مراجعات ارتوپدی معلولان، ۸۳۵ مورد فیزیوتراپی، ۵۲۲ مورد کاردرمانی و ۳۲۲ مورد گفتاردرمانی در این استان انجام شد و در حوزه آموزش بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر از محتواهای آموزشی بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر در خراسان رضوی نیز که ثبت‌نام نامزدهای آن تا شب گذشته ادامه داشت ۲۳ اردیبهشت با حضور ۳۲۴ نفر اعضای اجرایی و بازرس در ۲۲ شهرستان با برپایی ۳۸ صندوق اخذ رای برگزار می‌شود.

احمدی گفت: این انتخابات بین ۱۴ هزار و ۴۵۶ نفر از جوانان و داوطلبان فعال عضو هلال احمر استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز