خبرگزاری کار ایران

تحفه گر خبر داد:

صادرات ۲۴ میلیارد تومانی و تولید بیش از ۴ هزار عنوان کتاب در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۳۱۴

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۷۲۶ عنوان کتاب برا‌ی اخذ مجوز به دبیرخانه نظارت بر نشر کتاب ارسال شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، افشین تحفه گر با بیان این خبر افزود: 2691 عنوان کتاب مجوز انتشار گرفتند و 3 هزار و 480 عنوان کتاب چاپ شده اعلام وصول شد. 

وی در خصوص شمارگان این کتاب ها گفت: 6 میلیون و 640 هزار و 49 جلد شمارگان کتاب های چاپ شده در سال 98 است.

معاون فرهنگی ارشاد خراسان رضوی ادامه داد: 1321 عنوان تعداد عناوین کتاب با شمارگاه یک میلیون و 619 هزار و 134 جلد تعداد عناوین خروج کتاب از گمرک است.

وی ارزش ریالی صادرات کتاب در استان خراسان رضوی را بیش از 24 میلیارد توامان عنوان کرد و گفت: این مقدار صادرات کتاب برای اولین بار در سال 98 اتفاق افتاده است.

تحفه گر در خصوص چاپ کتاب در فروردین ماه 99 گفت: علیرغم شیوع کرونا و با توجه به این که سال گذشته، برای نخستین بار در خراسان رضوی سیستم صدور مجوز اینترنتی کتاب راه‌اندازی شد، و این خدمات به صورت غیر حضوری انجام می شد، 198 عنوان کتاب به دبیرخانه جهت اخذ مجوز رسیده است که 115 عنوان کتاب مجوز چاپ گرفتند و 97 عنوان با شمارگان 213 هزار و 851 جلد به چاپ رسید.

وی در پایان با اشاره به نامگذاری سال به عنوان جهش تولید افزود: امید داریم با توجه به این که در سال جهش تولید هستیم، تولیدات فرهنگی به ویژه کتاب از جهش خوبی برخوردار شود و در کنار آن نیز فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین مردم گسترش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز