خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خبر داد:

رسیدگی به ۳۷۵ پرونده تخلف زیست محیطی خراسان رضوی در سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۲۸۴

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، از تشکیل ۳۷۵ پرونده در مراجع قضایی استان با موضوع برخورد با متخلفین زیست محیطی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، تورج همتی ضمن اشاره به اینکه عمده تخلفات در حوزه های محیط طبیعی و انسانی با موضوعات شکار و صید غیر مجاز، تصرفات و انواع آلایندگی ها در سراسر استان بوده است توضیح داد: 244 پرونده در سال گذشته برای 372 متخلف در موضوع شکار و صید پستانداران، پرندگان، خزندگان، صید آبزیان، شروع به شکار، حمل مهمات و سلاح غیر مجاز، تمرد، تخریب و تعلیف و ... تشکیل شد که از این  تعداد، 75 پرونده منجر به رأی محکومیت و تعداد 154 پرونده در حال رسیدگی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه 103 واحد آلاینده در سال گذشته اعمال قانون و به مرجع قضایی معرفی شده‌اند گفت: عمده اتهامات این متخلفان، آلایندگی آب، خاک، هوا، صوت، پسماند و تهدید علیه بهداشت عمومی بوده که 30 پرونده منجر به محکومیت و 57 پرونده در حال رسیدگی است.

همتی همچنین از اعمال قانون بر 28 متصرف اراضی چهارگانه استان خبر داد و گفت: از آنجا که صدور حکم سبز و مجازات جایگزین حبس در آراء صادره دادگستری نتایج مثبتی درحوزه کاهش تخلفات محیط زیستی به همراه داشته است؛ واحدهای حقوقی  حفاظت محیط زیست استان برای دریافت احکام سبز از مراجع قضایی بسیار پیگیر هستند که البته طی دوسال اخیر صدور این قبیل احکام  رشد مطلوبی داشته است .

وی احکام سبز را عمدتاً شامل مجازات هایی همچون درختکاری مناطق، آبیاری، تهیه و ساخت آبشخور در مناطق، تهیه علوفه، نصب تابلو در ورودی مناطق و ...عنوان کرد و گفت: در اجرای احکام سبز بر اساس توانمندی و مهارت های مثبت متخلف، از پتانسیل وی در راستای اهداف محیط زیست استفاده می شود که تهیه فیلم مستند از عرصه های طبیعی و تولید محتوای آموزشی زیست محیطی از جمله این موارد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز