خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب و فاضلاب استان خبر داد:

افزایش مصرف ۱۰ تا ۱۵ درصدی آب شرب در خراسان رضوی پس از شیوع کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۱۰۹

مدیرعامل شرکت آب فاضلاب خراسان رضوی گفت: شیوع ویروس کرونا در استان مصرف آب شرب را بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید ابراهیم علوی در  جلسه تودیع و معارفه روسای ادارات آب و فاضلاب شهری و روستایی   بردسکن که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور فرماندار این شهر برگزار شد، از آب به عنوان عامل موثر و تاثیر گذار برای مقابله با کرونا ویروس نام برد و افزود: پایه تمامی توصیه های بهداشتی به نوعی به آب بر می گردد و افزایش فرآینده مصرف روزانه این ماده حیاتی در شهرها و روستاهای خراسان رضوی حکایت از نقش بی بدیل آب در مقابله با کرونا ویروس دارد.

وی به رسالت شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در سقایی سه ونیم میلیون نفر از جمعیت ساکن در شهرها و روستاهای استان اشاره کرد و گفت:چنانچه هرفرد در شبانه روز ۱۰ مرتبه و هر دفعه(۲۰ ثانیه) ۴ لیترآب فقط برای شستن دست های خود مصرف کند ۱۴۰ میلیون لیتر به میزان مصرف شبانه روز استان افزوده می شود که پیش بینی می شود این عدد به طور خودکار ۳۰ درصد مصرف آب استان را نسبت به سال گذشته افزایش دهد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: ۹۷ درصد آب مورد نیاز استان از سفره های زیرزمینی برداشت می شود.

علوی با  بیان اینکه کاهش بارندگی ها و تغییر اقلیم سبب افت سطح سفره های آب زیر زمینی شده است خاطر نشان کرد:  ۳۴ دشت از ۳۷ دشت استان نیز در وضعیت بحرانی قرار دارد.

وی تاثیر کاهش بارندگی ها و تغییر اقلیم را بر افت سطح سفره های آب زیر زمینی مورد اشاره قرار داد و متذکر شد: حاصل این تغییر مواجه شدن ۵۲۴ روستا و ۳۰ شهر در تابستان سال گذشته با تنش آبی بود . وی یادآور شد : تغییر بارش ها از برف به باران و ریزش نزولات یک سال آبی تنها در چند هفته ، نشان دهنده تاثیری است که تغییرات اقلیمی بر آب و هوای این استان دارد .به گفته علوی این نوع بارش ها تاثیری بر تغذیه سفره های آب زیر زمینی ندارد و تا حدودی به تقویت روان آب های سطحی کمک می کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: با انتصاب چهار مدیر جدید دیگر ، تعداد مدیران معرفی شده امورهای آب و فاضلاب در شهرستان های استان خراسان رضوی پس از اجرای طرح یک پارچه سازی شرکت های آبفای شهری و روستایی به ۱۵ نفر رسید و ظرف هفته جاری تمامی مدیران  امور تعیین تکلیف خواهند شد.

وی گفت: از تعداد مدیران معرفی شده هشت مدیر سابقه فعالیت در آب روستایی دارند و هفت مدیر دارای سابقه کار در حوزه آب شهری  می باشند. به گفته وی شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با ۲۸ امور جمعا سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۷۵ شهر و دو هزار و ۵۰۰ روستای استان را سقایی می کند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در این جلسه اعلام کرد: طرح یک پارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی در سال ۹۸ و با هدف هم افزایی پرسنل فنی ، ارتقاء شرایط اقتصادی، سازگاری با کمبود منابع مالی و افزایش کیفیت خدمات در شهرها و روستاها در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت.

علوی از مدیران جدید خواست با ارزیابی ظرفیت های موجود نسبت به انتخاب همکاران براساس شایسته سالاری اقدام کنند و بهترین خدمات را در اختیار شهروندان قرار دهند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی کمبود منابع آبی و افزایش شوری و سختی آب و کمبود اعتبارات را از مشکلات مهم در آب‌رسانی به مناطق شهری و روستایی خراسان رضوی برشمرد و گفت: تغییرات در حوزه های فنی با هدف ارتقای خدمات این بخش ضروری است.

علوی افزود: باید با هم افزایی بین بخشی برای ارتقای خدمات به مردم در مناطق شهری و روستایی استان خراسان رضوی تلاش کرد.

وی همچنین گفت: در تامین آب شرب در مناطق عشایری تفاهم نامه ای با مدیرکل امور عشایر استان به امضاء رسیده است که راهبری مجموعه مدیریت آن با خود عشایر باشد و شرکت آب و فاضلاب تنها اجرا  کننده و نظارت  و طراحی پروژه ها را در مناطق عشایری برعهده خواهد داشت.

علوی به بدهی شرکت آب و فاضلاب به آبداران بردسکن اشاره کرد و گفت: طلب آبداران بردسکن قریب به یک میلیارد تومان است که بزرگ ترین عدد در سطح استان است که امید است با تامین اعتبار لازم و مساعدت فرماندار شهرستان بردسکن در کمیته برنامه ریزی این مطالبه آبداران  پرداخت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز