خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان خبر داد:

آموزش بیش از 11 هزار نفر از فعالان صنعت گردشگری خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۰۵۰

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی گفت: 11 هزار و 540 نفر از فعالان و علاقه‌مندان صنعت گردشگری خراسان رضوی طی سال 98 آموزش دیده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، ابوالفضل مکرمی‌فر با اعلام این خبر افزود: با توجه به سیاست‌های ابلاغ شده وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در خصوص ضر‌ورت توجه به آموزش به عنوان زیرساخت لازم برای توسعه گردشگری و افزایش سطح خدمات و کیفیت ارائه آن و به جهت به روز رسانی دانش و مهارت‌افراد شاغل در صنعت گردشگری استان و همچنین تربیت نیروهای علاقه مند و متقاضی اشتغال در این صنعت این دوره‌های آموزشی برگزار شده است.

او ادامه داد: در این مدت ۱۳۸ دوره کوتاه مدت گردشگری، ۲۵ دوره آموزشی توانمند سازی فعالان گردشگری استان برگزار شده است.

مکرمی فر همچنین 5 مرحله مصاحبه زبان انگلیسی ویژه فراگیران دوره های مدیر فنی و راهنمایان گردشگری در استان خراسان رضوی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه پیش از این فراگیران متقاضی اخذ کارت راهنمایان عرب زبان، باید برای مصاحبه به تهران اعزام می‌شدند، اظهار کرد: اولین مصاحبه زبان عربی ویژه راهنمایان گردشگری در استان خراسان رضوی برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی تصریح کرد: با استفاده از توان ۱۱ موسسه آموزش گردشگری، تعداد 11 هزار و 540 نفر با گذراندن ۱۳۸ دوره آموزشی، طی ۱۳ هزار و 327 ساعت آموزش در یک‌سال گذشته گواهینامه‌های آموزشی معتبر از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان دریافت کرده‌اند.

مکرمی‌فر گفت: این عملکرد با توجه به شرایط محدودیت های ایجاد شده متاثر از شیوع ویروس کرونا و الزام به تعطیلی مراکز آموزشی گردشگری در ماه آخر سال محقق شده است.

وی افزود: با توجه به بخشنامه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مبنی بر الزام گذراندن دوره های مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری و همچنین کارکنان اقامتگاه‌های بوم گردی و ابلاغ آن در تابستان ۹۸، هفت موسسه آموزشی استان، با پیگیری بعمل آمده توانستند این مجوز های جدید را از دفتر مطالعات و آموزش کشور اخذ کرده و نسبت به آموزش ۳۴۵ نفر از مدیران تاسیسات گردشگری و کارکنان اقامتگاه های بوم گردی در شش ماهه دوم سال ۹۸ اقدام کند.

مکرمی‌فر یادآورشد: برگزاری دوره‌های ضمن خدمت شاغلان صنعت گردشگری استان ، سمینارهای آموزشی و دوره‌های توانمند‌سازی فعالان گردشگری از شاخص‌ترین فعالیت‌های آموزشی در سال ۹۸ بوده و در بین دوره‌های مصوب آموزشی، دوره های مدیر فنی دفاتر، راهنمایان گردشگری و مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری، بیشترین متقاضی را داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز