خبرگزاری کار ایران

کارآفرین گناباد خبرداد:

تولید سالانه ۲۵ هزار متر سنگ پلیمری یا نانو در شهرستان گناباد

asdasd
کد خبر : ۸۹۶۰۴۶

یک کارآفرین گنابادی گفت: سالانه در حدود ۲۵۰۰۰ متر سنگ پلیمری یا نانو در شهرستان گناباد تولید و وارد بازار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گناباد، رضا مرادیان در این خصوص گفت: درسال 1393 حدود 60 میلیون تومان  تسهیلات 4 درصد از صندوق توسعه ملی  جهت راه اندازی این کارخانه تصویب که پس از یک سال و نیم از تشکیل پرونده در بانک ، فرماندار وقت شهرستان اعتبار را برگشت داد و مجبور و دست به دامن کمیته امداد امام خمینی (ره)  و بسیج سازندگی شدم و حدود 20 میلیون تومان وام دریافت کردم .

وی ادامه داد: برای اولین‌بار در جنوب خراسان شهرستان گناباد کارخانه تولید سنگ پلیمری یا نانو با اشتغالزایی ثابت برای 6 نفر شروع به فعالیت کرده که در سال 1397 این تعداد به دلیل کسادی بازار و زیاد شدن زمینه تولید به 3 نفر کاهش یافت . 

کار آفرین گنابادی تصریح کرد : بازار فروش تولیدات سنگ پلیمری در استان خراسان رضوی شهرستانهای مشهد، بجستان ، تربت حیدریه و گناباد است و در خارج استان خراسان شهرستاهای فردوس، قاینات، سرایان و شهرهای خراسان جنوبی و شهر شیراز در استان فارس است.

وی افزود : در حال حاضر از مشکلات عمده تولید نبود مواد اولیه مانند رنگ و رزین در داخل کشور است و با نوسان قیمت دلار نرخ‌های مواد اولیه تفاوت چشمگیری پیدا می‌کند.

وی گفت : مواد اولیه از کیلویی رنگ  ۷۵۰۰ هزار تومان در حال حاضر به ۵۵۰۰۰ هزار تومان و لیتر رزین از ۶۸۰۰ هزار تومان به  ۲۴۰۰۰ و هزار تومان و حدود چند برابر قیمت محصول تولید شده افزایش داشته در حالیکه در قیمت کل محصول هیچ تغییری بوجود نیامده و با این حال هزینه سیمان مصرفی و هزینه دستمزد و بیمه کارگران نیز مازاد بر این هزینه هاست.

کار آفرین گنابادی ضمن گلایه مندی از مسئولان و عدم حمایت جدی از تولیدات و ایده‌های خلاق تاکید کرد : در صورت اخذ وام صندوق توسعه ملی نه تنها برای پانزده نفر ایجاد اشتغال دائم میتوان در این کارخانه داشت که با خرید دستگاه تمام اتومات آمار تولید به بالای 250 متر در روز می‌رسید.

وی در پایان گفت: با توجه به نامگذاری سال 99 به سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری جا دارد مسئولان با حمایت‌های جدی و اجرایی خود از کار آفرینان زمینه پیشرفت و توسعه ملی را افزایش داده و با تسهیل دستورالعمل‌ها در جهت تولید راهگشای حمایت جوانان و نوجوانان در تولید داخلی و اجرایی شدن شعار سال باشند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز