خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

کاهش ۹۵ درصدی بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی بردسکن در ایام نوروز

asdasd
کد خبر : ۸۹۵۴۰۹

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بردسکن گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تصمیمات اتخاذ شده ستاد پیشگیری و کنترل ویروس کرونا درایام تعطیلات نوروزی شاهد کاهش ۹۵ درصدی بازدیدکنندگان از جاذبه های گردشگری و تاریخی در شهرستان بودیم.

احمد صابری زارع در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، گفت: با وجود ۲۲۰ جاذبه گردشگری اعم از تاریخی، طبیعی، مذهبی و فرهنگی و با وجود اینکه شهرستان بردسکن در چهار راه مواصلاتی مهمی قرار گرفته است، ۹۰ درصد مسافرت ها به این شهرستان نسبت به نوروز ۹۸ کاهش پیدا کرد که این نشان دهنده توجه مردم عزیز شهرستان و علاقه مندان به جاذبه های گردشگری و بناهای تاریخی به توصیه های بهداشتی و ستاد مربوطه بوده است.

وی افزود: سال گذشته و به طور میانگین نزدیک به ۵۰۰ هزار تردد از شهرستان صورت گرفت درحالی که در نوروز امسال کاهشی ۹۰ درصدی را شاهد بودیم و بازدید از آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی نیز کاهشی ۹۵ درصدی داشته است.

مدیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بردسکن با اشاره  به سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری گفت:میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بردسکن در این راستا برنامه ریزی و اولویت گذاری کرده است و ۲۰ برنامه و پروژه عملیاتی، در سال گذشته نیمه کاره مانده است و در سال جاری و در یک اولویت کاری مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: پروژه های پایگاه اطلاع رسانی گردشگری ، راه اندازی نمازخانه و سرویس بهداشتی فیروزآباد و بیجورد ، اقامتگاههای بومگردی باب الحکم ، حطیطه ، شهرآباد ، خمی ، زیروقت ، برج کشمر و مرمت بناهای تاریخی و راه اندازی تاسیسات گردشگری و نیز سرمایه گذاری رباط کبودان تاپایان امسال افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی همچنین گفت: پروژه هایی در حوزه صنایع دستی ، مرمت آثار تاریخی ، تشکیل انجمن ها ، ثبت ملی ۳۰ اثر  تاریخی و طبیعی و حفاظت از وضع موجود آثار ارزشمند تاریخی از دیگر برنامه های در دست اقدام این اداره در سال جاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز