خبرگزاری کار ایران

مدیر شبکه بهداشت فیروزه خبر داد:

مشاوره تلفنی به ۵٠٠ نفر برای کاهش اضطراب کرونا در فیروزه

asdasd
کد خبر : ۸۹۵۴۰۴

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزه از ارائه ۵٠٠ مورد مشاوره تلفنی در راستای سلامت روان و کاهش اضطراب کرونا خبر داد.

به گزارش ایلنا از نیشابور ، مجید خجسته پور با اشاره به شیوع عالمگیر کرونا و ناشناخته بودن آن که باعث بروز بدنامی یا انگ اجتماعی مرتبط با این ویروس شده است، گفت: پدیده بدنامی اجتماعی به عنوان یک دغدغه مهم مورد توجه سازمان بهداشت جهانی و بسیاری از جامعه شناسان و روانشناسان قرار گرفته است.

وی افزود: شبکه بهداشت و درمان فیروزه در این راستا فعالیت های آموزشی خود را از تاریخ ۱۶ اسفند سال گذشته توسط کارشناسان سلامت روان شروع کرده و تاکنون بیش از ۵٠٠ مورد مشاوره تلفنی رایگان به عموم مردم، افراد بیمار و خانواده های آن ها داده است. 

وی در ادامه اظهار داشت: برای جلوگیری از شیوع بدنامه اجتماعی، نباید ویروس کرونا را به مکان یا نژاد خاصی ارتباط دهیم بهتر است از عباراتی مانند قربانی (موارد مشکوک) که انتقال عمدی را تداعی می‌کند استفاده نشود و روی اخبار نگران کننده تأکید نکنیم.

وی اعلام کرد: افرادی که مورد انگ اجتماعی قرار می‌گیرند‌ امکان دارد بیماری خود را مخفی کنند و نسبت به توصیه های بهداشتی بی انگیزه شوند که در نتیجه انگ زدن علاوه بر فرد بیمار، به کل جامعه آسیب می زند، ما سعی می کنیم با درک آگاهانه و همدلانه کنار یکدیگر قرار گیریم تا با یاری خداوند کرونا را شکست دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز