خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

کاشت گلخانه ای ارگانیک گیاه توت فرنگی در شهرستان گناباد

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۹۷۶

کارآفرین گنادبادی از سازگاری خوب گیاه توت فرنگی در دهستان زیبد گناباد و کاشت گلخانه ای ارگانیک این گیاه خبر داد.

علی رضا نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در گناباد گفت: برای اولین بار واحد گلخانه ای به مساحت 3000 متر مربع و با اخذ 120 میلیون تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی را در سال 1392 برای کاشت جالیز احداث که به جهت علاقه مندی و سازگاری خوب گیاه توت فرنگی این گلخانه  از حدود 2 سال قبل به کاشت توت فرنگی اختصاص دارد.

وی ادامه داد : محصول کشت شده توت فرنگی رقم گاویتا و رقم سلوا و از کشت تا بسته بندی محصول به صورت رعایت موازین بهداشتی توسط کارگران انجام می‌شود و به صورت پایدار برای 4 نفر و به صورت فصلی و نیمه پایدار برای 2 نفر اشتغال زایی ایجاد شده است .

وی تصریح کرد: با شرایط خوب منطقه انتظار داریم از هر بوته 400 گرم توت فرنگی خالص برداشت و برای توزیع و بی نیاز شدن بازار شهرستان گناباد این محصول در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

وی افزود: توت فرنگی با خواص متفاوت خود در محافظت از پوست و ایجاد نشاط و شادابی بسیار مورد استقبال افراد خصوصا کودکان بوده و امید است با افزایش سطح زیر کشت این محصول در زیبد و اشتغالزایی جوانان و نوجوانان علاوه بر بازار شهرستان گناباد بازارهای استان را نیز از این محصول بی نیاز سازیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز