خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

کاهش ۵۱ درصدی مصرف بنزین در تربت حیدریه بدلیل شیوع کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۹۲۱۳۱

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تربت‌حیدریه گفت: شیوع ویروس کرونا و ماندن مردم در خانه طی۶ روز نخست امسال، باعث کاهش ۵۱ درصدی مصرف بنزین نسبت به سال قبل در منطقه تربت حیدریه شد.

جواد بلندی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در تربت حیدریه اظهار کرد: در تعطیلات ۶ روز اول نوروز امسال شیوع ویروس کرونا و ماندن مردم در خانه برای شکست کرونا، سبب کاهش ۵۱ درصدی مصرف بنزین در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل شد. 

وی ضمن قدردانی از پیوستن مردم به پویش "در خانه می‌مانیم ،تا کرونا را شکست دهیم" از زحمات بی‌بدیل سنگرداران بی‌سنگر عرصه سوخت‌ رسانی که همواره تحت هر شرایطی در تامین و توزیع بی‌ وقفه فرآورده‌های نفتی، پرچم‌ دار شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی است، قدردانی کرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تربت حیدریه همچنین اظهار کرد:در سال ۱۳۹۸ نزدیک به ۷۱۶ میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی در منطقه تربت حیدریه توزیع شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد افزایش داشته است. 

بلندی گفت:در این بازه زمانی بنزین ۳۶ درصد، نفت گاز ۳ درصد و نفت کوره ۷۴۹ درصد افزایش داشت، در حالی که مصرف نفت سفید ۵۶ درصد ومصرف گاز مایع ۴ درصد کاهش داشته است.

وی دلیل افزایش ۷۴۹ درصدی (۷برابرشدن) مصرف نفت کوره در سطح منطقه را فعال شدن برخی از صنایع پرمصرف از جمله کوره‌های آجرپزی و همچنین سرما و بارش‌کم‌ سابقه برف‌ در زمستان ۱۳۹۸و افت فشار گاز طبیعی ناشی‌ازآن که‌ صنایع پرمصرف را مجبور به استفاده‌ این‌فرآورده بعنوان سوخت جایگزین کرده بود، ذکر کرد. 

مدیر منطقه نفتی تربت‌حیدریه تصریح کرد:در اواخر سال ۱۳۹۸ با اجرای طرح مدیریت‌ مصرف‌سوخت شاهد کاهش ۳۶ درصدی مصرف‌ بنزین بودیم که با شیوع ویروس‌کرونا و محدویت بوجود آمده درترددها در روزهای آخر سال گذشته، مصرف‌بنزین به ۴۶ درصد کاهش یافت. 

بلندی خاطرنشان کرد:مرکز پاسخگویی و ارتباط با مشتریان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی‌ایران با شماره ۰۹۶۲۷ بصورت ۲۴ساعته پاسخگوی سوالات و شکایات مردمی است و مسئولین ذیربط در منطقه موظف به بررسی و پاسخگویی به شکایات دریافتی در کمتر از ۷۲ ساعت هستند.

منطقه تربت حیدریه یکی از 37 منطقه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران و هم مرز با کشور افغانستان است که دارای چهار ناحیه مشتمل بر 9 شهرستان تربت حیدریه، مه ولات، رشتخوار، کاشمر، خلیل آباد، گناباد، بجستان و خواف با ظرفیت ذخیره سازی حدود 235 میلیون لیتر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز