خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

زنگ خطر در بردسکن به صدا درآمده / مردم هشدارها را جدی بگیرند

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۷۲۴

رئیس مرکز بهداشت بردسکن گفت: بردسکن 12 مورد بیمار بستری مشکوک به ویروس کرونا دارد که دو نفر آنها جواب آزمایشات آنها مثبت بوده است.

حسین امامیان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: خوشبختانه دو نفری که مبتلا به ویروس کرونا بودند با اقدامات درمانی انجام شده توسط تیم های پزشکی حال عمومی آنها رضایت بخش و پس از یک دوره بستری در بیمارستان مرخص شدند.

وی بیان کرد:  اقلام بهداشتی از قبیل دستکش و ماسک در حوزه بیمارستانی مشکلی نداریم و در صورت بحرانی بودن منطقه از ویروس تدابیر لازم اتخاذ شده است و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

رئیس مرکز بهداشت بردسکن اظهار داشت: متاسفانه برخی از آرایشگاههای زنانه به صورت غیر مجاز در سطح شهرستان فعالیت می کردند که بنا به دستور دادستان شهرستان آرایشگاههای زنانه پس از تعطیلی یک هفته ای مجددا دایر و مقرر شد نظارت های لازم بر آرایشگاههای زنانه صورت بگیرد و در صورت هر گونه تخلف نسبت به پلمپ آن با دستور مقام قضایی اقدام شود.

وی از گشت های نظارتی مشترک اتاق اصناف با کارشناسان شبکه بهداشت و درمان از سطح بازار خبرداد و گفت: آموزش ها و اطلاع رسانی لازم در مورد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در سطح بازار صورت گرفته است و اگر بخواهیم زنجیره انتقال این ویروس قطع شود، فقط قرنطینه در خانه است.

امامیان عنوان کرد: خوشبختانه با اقدامات انجام شده شهرستان بردسکن در بحث ویروس کرونا حالت بحرانی و قرمز ندارد ولی با توجه به اینکه در آستانه سال نو قرار داریم متاسفانه برخی از خانواده های بردسکنی مقیم شهرستان های دیگر به صورت پنهانی و به صورت شبانه وارد شهرستان می شوند که خود عامل انتقال این ویروس به سطح شهرستان است.

وی از خانواده ها خواست با تماس تلفنی به فرزندان و اقوام خود در سراسر کشور  از آنها بخواهند ایام عید نوروز به بردسکن سفر نکنند چرا که تنها راه حفظ سلامت افراد ماندن در خانه است.

وی عنوان کرد:  با توجه به شرایط حادی که در کشور وجود دارد می طلبد مردم از حضور در سطح بازار جدا خودداری و از دید و بازدید و به خانه یکدیگر پرهیز کنند

رئیس مرکز بهداشت بردسکن گفت: هر بیماری کرونایی به منزله یک بمب خوشه ای است که می تواند افراد دیگر را مبتلا کند.

وی با اشاره به اینکه زنگ خطر در بردسکن به صدا درآمده است و  باید همه به دست هم دهیم تا هیچ کرونایی در بردسکن نداشته باشیم، گفت: اگر ضرورت داشته باشد از طریق بلندگو در سطح شهر مردم را ماندن در خانه دعوت خواهیم کرد تا به بازار نیایند چرا که امکان انتقال این ویروس در بازار بیشتر است.

وی گفت: مردم اگر در یک بازده 20 روزه در خانه قرنطینه شوند و مایحتاج عمومی خود را به اندازه مورد نیاز تامین  کنند ، کرونا را شکست خواهیم داد در غیر این صورت وضعیت شهرستان بحرانی خواهد شد.

وی از مردم خواست در صورت سفر اقوام خود به شهرستان مراتب را بلافاصله به دبیرخانه ستاد مبارزه با ویروس کرونا اطلاع رسانی کنند تا تیمی برای بیماریابی و آموزش  آنها اعزام شوند.

وی همچنین گفت: درهمین راستا نیز با کمک نیروی انتظامی و سپاه و هلال احمر تیم هایی در ورودی های شهرستان مستقر و کسانی که علائم این ویروس را داشته باشند بیمار یابی و آموزش های لازم به آنها ارائه می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز