خبرگزاری کار ایران

شهردار تایباد به ایلنا خبر داد:

کاشت 60 هزار بوته انواع گل در شهر تایباد

asdasd
کد خبر : ۸۸۱۷۶۸

شهردار تایباد گفت: با توجه به فرارسیدن فصل بهار 60 هزار بوته انواع گل جهت زیباسازی محیطی در اماکن عمومی، بلوارها و میادین سطح شهر توسط نیروهای خدمات شهر و فضای سبز این شهرداری در حال کاشت است.

ایوب سیدالحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد، عنوان کرد: این گل‌ها شامل 20 هزار بوته گل همیشه بهار، 15 هزار بوته اطلسی، 10 هزار بوته رز، پنج هزار بوته گل جعفری و 10 هزار بوته انواع گل شاهپسند، چمنی و میمون است.

وی افزود: تعداد 10 عدد گل لاله تزئینی با سازه بتنی به ارتفاع سه متر جهت تزئین میدان امام علی(ع) در ورودی شهر از سمت باخرز پیش‌بینی شده است.

سیدالحسینی بیان کرد: این شهرداری در استقبال بهار اقدام به رنگ آمیزی، فضاسازی، هرس کردن درختان و پاکسازی میادین و بلوارهای سطح شهر کرده است.

وی از توزیع 10 هزار نهال در سطح شهر خبر داد و گفت: این تعداد نهال با همکاری اداره منابع طبیعی تایباد شامل انواع کاج، زیتون تلخ، اقاقیا، عرعر، لیلکی و.. از 15 اسفند در سطح شهرستان توزیع می‌شود. 

وی در ادامه اظهار کرد: کاشت بیش از 1500 بوته گل و نهال به منظور زیباسازی در محیط داخلی و بیرونی مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی در حال انجام است.

شهردار تایباد توضیح داد: نهال‌هایی که برای محیط داخلی مزار مولانا پیش‌بینی شده شامل گل‌های شاهپسند، رز سفید و هفت رنگ، انواع سرو و ...است. همچنین نهال‌های مناسب با فرهنگ تاریخی و بومی شهرستان در محل‌های بیرونی کاشته خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت درختان قدیمی در این مکان تاریخی افزود: با تعامل و همکاری ادارات اوقاف و میراث فرهنگی این شهرستان عملیات حفظ و نگهداری درختان قدیمی مانند درخت 600 ساله پسته و شاتوت توسط این شهرداری اجرا شده است.

وی اظهار کرد: مجموعه تاریخی مزار زین الدین ابوبکر تایبادی، شاهکار هنر و معماری از دوره تیموری در شرق خراسان رضوی با جاذبه‌های منحصر به فردی به جامانده و با جاذبه‌های منحصر به فردی که در این بنا وجود دارد هر گردشگری را به سمت خود جلب می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز