خبرگزاری کار ایران

یک عالم دینی مطرح کرد:

رعایت بهداشت در همه مکان‌ها خصوصا در اماکن مقدسه یک عمل عقلانی و دینی است

asdasd
کد خبر : ۸۸۰۸۴۲

آیت الله سید جعفر سیدان گفت: رعایت بهداشت در همه مکان‌ها خصوصا در اماکن مقدسه، یک عمل عقلانی و دینی است.

به گزارش ایلنا از مشهد، جمعی از مدیران آستان قدس رضوی، بصورت جداگانه به دیدار آیت الله سید جعفر سیدان، آیت‌الله رجبعلی رضازاده و آیت‌الله مصطفی اشرفی شاهرودی رفتند و گزارشی از فعالیت‌های این آستان مقدس در خصوص مقابله با ویروس کرونا ارائه دادند.

آیت الله سید جعفر سیدان در این دیدار، گفت: در این خصوص دو نکته حائز اهمیت وجود دارد، که مردم باید بطور جد این دو مورد را رعایت کنند.

وی ادامه داد: نکته اول، رعایت بهداشت و دستورات پزشکی استژ و هر آنچه متخصصان این امر بر آن تاکید دارند، این امر تاجایی اهمیت دارد که حتی عمل به دستورات متخصص موثق این بیماری حتی اگر کافر هم باشد لازم است.

وی با اشاره به دستورات اسلام مبنی بر رعایت بهداشت افزود: همه باید بهداشت فردی را در همه شرایط رعایت کنند علی الخصوص در شرایط استثنائی که در آن حضور داریم، رعایت بهداشت در همه مکان‌ها خصوصا در اماکن مقدسه، یک عمل عقلانی و دینی است.

آیت الله سیدان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نکته دومی که همه باید بدانند و به اندازه نکته اول اهمیت دارد، بحث دعا و نیایش است. 

این عالم دینی افزود: خداوند سنت‌هایی دارد که گاها این سنت‌ها را با معجزه می‌شکند، و ما چون نمی دانیم که مشیت الهی چیست باید به تکلیف‌مان عمل کنیم. در خصوص این ویروس هم نمی‌دانیم خداوند اراده معجزه کرده و یا نه لذا تکلیف داریم طبق دستورات پزشکان عمل نماییم، لذا در این شرایط تکلیف رعایت بهداشت و تضرع به درگاه الهی است.

وی با تائید اقدامات بهداشتی انجام شده در خصوص مبارزه با ویروس کرونا در حرم مطهر گفت: بنده در جواب کسی که اقدامات بهداشتی در این شرایط را ناخوشایند می‌دانست، گفتم، این برنامه‌ها عین ادب به اهل بیت(ع) و احترام به زائران ایشان است.

آیت‌الله مصطفی اشرفی شاهرودی، نیز در دیدار جمعی از مدیران آستان قدس رضوی، با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) شاهد و ناظر بر اعمال محبین خویش هستند. تصریح کرد: دست رساندن به ضریح مطهر برای قبولی زیارت ضرورت ندارد، از این رو عرض حاجت خدمت حضرت رضا(ع) از دور هم کفایت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: عاجزانه از مردم تقاضا دارم دستورات پزشکی و بهداشت فردی را رعایت کنند و با توجه به اعتقادشان به ولایت اهل بیت(ع)، توسل‌شان به حضرت حجت ارواحنا فدا را قطع نکنند چراکه که طبق اعتقادات و تعالیم دینی، دعای خیر اهل بیت(ع) در درگاه خداوند متعال مستجاب است.

آیت‌الله رجبعلی رضازاده نیز در دیدار جمعی از مسئولان آستان قدس رضوی  بیان اینکه در شرایط کنونی جامعه، تشرف حضوری به حرم مطهر رضوی جهت زیارت مضجع منورحضرت رضا(ع) به هیچ عنوان ضرورتی ندارد، ابراز کرد: زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) با قرائت زیارتنامه حضرت رضا(ع) می‌توانند فیض زیارت حضوری این امام همام(ع) را در درگاه الهی کسب کنند تا ان‌شاءالله با توسل به حضرت رضا(ع) این خطر رفع شود.

وی اضافه کرد: توجه به مسائل بهداشتی و پزشکی باید در اولویت مردم قرار گیرد و در صورت ابتلاء به این بیماری برای درمان و جلوگیری از شیوع آن اقدامات و دستورات متخصصین امر که همان پزشکان باشند لازم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز