خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی نیشابور خبر داد:

تشکیل صندوق اعتبارات خرد ویژه زنان روستایی دشت بخش مرکزی

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۰۴۶

رئیس جهاد کشاورزی نیشابور از تشکیل صندوق اعتبارات خرد ویژه زنان روستایی دشت بخش مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، محمدعلی فرهمند راد در خصوص تشکیل صندوق اعتبارات خرد ویژه زنان روستایی دیگری که در نیشابور رقم خورد، گفت: مقدمات تشکیل این صندوق با همت اداره آموزش و ترویج کشاورزی شهرستان و همیاری زنان در روستای دشت بخش مرکزی نیشابور انجام شد.

وی افزود: افزایش دسترسی زنان روستایی کم درآمد به تسهیلات، توانمندسازی زنان روستایی برای فعالیت‌های مشارکتی مرتبط با بخش، ایجاد اشتغال و افزایش سطح درآمد زنان از اهداف تشکیل صندوق های اعتباری خرد زنان روستایی است.

 رئیس جهاد کشاورزی نیشابور اظهار داشت: این اقدام بعنوان اولین جلسه توجیهی در روستا با حضور ٢٠ نفر از زنان روستایی علاقمند تشکیل شد.

فرهمندرا اعلام کرد: بررسی مسائل و مشکلات و پتانسیل های جامعه روستایی در بخش بانوان، انتخاب زنان تسهیلگر و تأسیس صندوق اعتباری خرد زنان روستایی از مهمترین برنامه های این اداره در حوزه بانوان است.

وی با تأکید بر اینکه در این راستا آمادگی داریم تا با افراد پیش‌قدم در تأسیس این صندوق ها در روستا همکاری همه‌ جانبه داشته باشیم عنوان کرد: صندوق‌ اعتبارات خرد زنان روستایی الگوی موفق اقتصاد مقاومتی در راستای توانمندسازی زنان روستایی و فراهم کردن شرایط دسترسی آنها به منابع مالی است که منجر به ایجاد اشتغال و تولید درآمد در جوامع روستایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از علل مهاجرت روستائیان به شهرها، عدم سرمایه‌گذاری در محیط های روستایی است، از این رو پرداخت تسهیلات از طریق صندوق اعتبارات روستایی می‌تواند در کاهش مهاجرت های روستایی مؤثر باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز