خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان استانی صورت گرفت؛

افتتاح دهمین اقامتگاه بومگردی نیشابور در روستای دانه کاشفیه

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۴۳۰

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‎دستی خراسان رضوی گفت: همزمان با ایام ا... دهه مبارک فجر، دهمین اقامتگاه بومگردی نیشابور با نام دروازه خورشید در روستای دانه کاشفیه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا از نیشابور، یوسف بیدخوری در مراسم افتتاح این طرح که با حضور مسئولان استانی و شهرستان ، مدیران دستگاه‌های اجرایی و جمع زیادی از فعالان حوزه گردشگری و مردم محلی در روستای دانه کاشفیه برگزار شد، افزود: این اقامتگاه زیبا با معماری اصیل ایرانی در داخل بافت مسکونی روستای دانه کاشفیه از توابع بخش زبرخان نیشابور قرار دارد که با سرمایه گذاری بیش از هفت میلیارد ریال در کمتر از یکسال توسط بخش خصوصی تعمیر، تجهیز و راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: اقامتگاه بومگردی دانه کاشفیه دارای ۱۲ اتاق و سوئیت و صحن حیاط مصفا، مطبخ و تنورخانه و فضای لمکده و همچنین غرفه های تولید و معرفی صنایع دستی بومی منطقه مانند قالیبافی، تابلوفرش، دوخت سنتی و .... است.

بیدخوری گفت: با راه اندازی این واحد اقامتی برای ۵ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی یادآورشد: شهرستان نیشابور با دارا بودن ۱۰ واحد بومگردی فعال و چندین واحد در دست ساخت دیگر رتبه اول استان را در زمینه ایجاد و تاسیس اقامتگاههای بومگردی دارد.

وی افزود: هدف از راه اندازی این واحدهای اقامتی گردشگری ، آشنایی بیشتر مردم با فضاهای معماری سنتی و نحوه زندگی در این منازل و حفظ آداب و رسوم سنتی است که در جذب گردشگر می تواند نقش مهمی داشته باشد.

در حال حاضر شهرستان نیشابور دارای یک هتل چهار ستاره، دو هتل یک ستاره، یک هتل آپارتمان، دو مهمانپذیر، 10 اقامتگاه بوم گردی و ۲۴ واحد خانه مسافر است و از لحاظ تعداد واحدهای اقامتی، رتبه دوم را در استان، بعد از مشهد مقدس دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز