خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مطرح کرد:

سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی در حوزه ابزار آلات کشاورزی خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۲۶۰

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی در حوزه ابزار آلات کشاورزی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد رضا اورانی در خصوص اقدامات صورت گرفته در جهاد کشاورزی به ویژه در بعد از انقلاب در جمع اصحاب رسانه بیان کرد: یکی از وظایف ما در بخش کشاورزی ، ورود توسعه و تکنولوژی ماشین آلات است و در همین راستا از ابتدای سال ۹۳ تا پایان سال ۹۷ ، در استان خراسان رضوی ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری داشته ایم.

وی در خصوص واردات ماشین آلات کشاورزی افزود: در این خصوص ۳۲۰ میلیارد تسهیلات ارزان قیمت داشتیم که از این رقم ۸۰ میلیون سهم آورده مردم است. همچنین برای سال ۹۸ ، ۱۲۳ میلیارد تومان اعتبار در حوزه جهاد کشاورزی ابلاغ شد . و بالغ بر ۱۹۱ میلیارد و ۹۸۷ میلیون تومان به شعبات بانک عامل کشاورزی ، متقاضی معرفی کردیم که از این تعداد ۱۳۴ میلیون در شعب بانک کشاورزی مصوب شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اهمیت توسعه مکانیزم را سه چیز دانست و گفت: کاهش هزینه تولید، کاهش قیمت تمام شده و کاهش محدودیت در کار از مهمترین عوامل توسعه ابزار آلات کشاورزی است بنابراین راه توسعه بخش کشاورزی استفاده حداکثری از منابع و نهادهای تولید با رعایت حفظ آن برای نسل های آتی از مسیر توسعه ماشین آلات و تکنولوژی است. 

تولید ۱۴۲ هزار تن تخم مرغ در خراسان رضوی

اورانی در ادامه صحبت های خود با اشاره به افزایش تولید تخم مرغ در بعد از انقلاب اظهار داشت: در بخش دامی هنگام پیروزی انقلاب رشد تخم مرغ ، ۱۶۰ هزار تن در کشور بوده که امروزه در خراسان رضوی ۱۴۲ هزارتن تخم مرغ تولید می شود . 

وی ادامه داد: در کل کشور ۱ میلیون ۲۴۰ هزار تن رشد تولید تخم مرغ است و استان خراسان رضوی با داشتن ۱۱/۴ درصد از تولید تخم مرغ رتبه ۲ کشور را در اختیار دارد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی تولید تخم مرغ در سال جاری را ۱۲ هزار تن بیان کرد و افزود: از واحدهای تولیدی استان در سال جاری، صادرات به کشورهای افغانستان، تاجیکستان، عمان صورت گرفته است.

اورانی در خصوص گوشت مرغ در سال جاری بیان کرد: در سال جاری افزایش خوبی در جوجه ریزی واحدهای مرغداری داشته ایم و کل تولید ما در این حوزه ۱۵۳ هزار و ۶۰ تن بوده است. 

وی با بیان اینکه تولید مازاد گوشت مرغ از استان خراسان رضوی به تهران می رود گفت: در سال جاری اقدام به خرید وذخیره سازی گوشت مرغ برای شب عید و ماه رمضان کرده ایم .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: اکنون قیمت گوشت مرغ در استان زیر قیمت تنظیم بازار است و در مورد نیز در خراسان رضوی حدود ۱ میلیون و۵۰ هزار تن شیر داریم.

وی با اشاره به تولید گوشت مرغ و همچنین گوشت قرمز در قبل و بعد از انقلاب بیان کرد: در حوزه تولید گوشت مرغ در سال ۵۷ ، ۲۶ هزار تن بوده است اکنون تولید ما به ۲ میلیون تن رسیده و سهم خراسان رضوی ۱۵۳ هزار تن است همچنین در حوزه تولید گوشت قرمز در قبل از انقلاب ۳۰۰ تن بوده که اکنون تولید ما در این حوزه به ۸۰۰ هزار تن در کشور رسیده و سهم خراسان رضوی، ۷۶ هزار تن است.

اورانی سهم تولیدات استان را در خصوص تولید محصولات آبزی و شیلات کشور در سال ۵۷ ، ۳۹ هزار تن دانست و تصریح کرد: امروزه سهم استان ما از محصولات شیلات و آبزی به ۱۳ هزار تن رسیده و اکنون نیز در خراسان رضوی انواع ماهی‌های گرمابی و سردابی تولید می شود و با توجه به منابع آبی در استان رشد خوبی در این زمینه پیش بینی کرده ایم. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه  در سال ۹۷ ، ۵ هزار جعبه بین پرورش دهندگان، کرم ابریشم  توزیع کرده ایم گفت: در سال ۹۸ ، ۱۰ هزار و ۸۰ جعبه کرم ابریشم توزیع شده و در بحث پرورش زنبور عسل نیز ، تولیدات استان در سال ۹۸ به ۳ هزار ۳۳۴ تن رسیده است.

خراسان رضوی مقام اول گیاهان دارویی در حوزه صنعت گل محمدی 

در ادامه غلامحسین ساربان سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا در خصوص اقدامات صورت گرفته جهت حفظ گیاهان دارویی و جلوگیری از دستبرد دلالان به ویژه در روستای فرخد که محل پرورش گل محمدی است در سازمان جهاد کشاورزی، گفت: خراسان رضوی در سطح گیاهان دارویی مقام اول را درکشور دارد و در خصوص پرورش گل محمدی در استان ما ۴۰۰ هکتار زمین داشته ایم که در سال ۹۸ به ۱۷۶ هکتار رسیده است.

وی ادامه داد: متاسفانه این صنعت در استان ما پایدار نیست و در دنیا از گل محمدی اسانس تولید می شود و این صنعت در اصفهان بیشتر رشد کرده است و در خراسان زرشک رشد بیشتری داشته و تکنولوژی اسانس از گل محمدی متعلق به کشور آلمان است و با همکاری آستان قدس رضوی قصد سرمایه گذاری در این خصوص را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز