خبرگزاری کار ایران

معاون نهضت سواد آموزی استان مطرح کرد:

خراسان رضوی دارای بیشترین مراکز یادگیری محلی در کشور است

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۴۷۶

معاون نهضت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی بیشترین مراکز یادگیری محلی را در کشور دارا است.

مصطفی اسدی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: از مجموع 380 مرکز یادگیری محلی در کشور استان خراسان رضوی با 100 مرکز رتبه اول را در سطح‌کشور دارد و برنامه داریم تا افق 1400 این رقم را به 150 مرکز افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه دراین مراکز 40  نوع مهارت مورد آموزش قرار می گیرد گفت: 8 هزار و 500 نفر حرفه آموز در این مراکز آموزش های لازم را فرا می‌گیرند و حداقل هر حرفه آموز دراین مراکز یک مهارت را آموزش می بیند.

وی از انعقاد تفاهمنامه با بیش از 15 دستگاه اجرایی و خدماتی در راستای شناسایی و جذب بی سوادان با این نهاد خبرداد و گفت: در اجرای طرح نماز کلید بهشت با ستاد اقامه نماز استان  4 هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفتند که  تاکنون  بیش از 2 هزار نفر آنها آموزش لازم را فرا گرفته اند.

معاون نهضت سواد آموزی خراسان رضوی با بیان اینکه درصد باسوادی در استان خراسان رضوی 98 درصد است گفت: 14 شهرستان استان درصد سوادی آنها از میانگین کشوری بالاتر و 10 شهرستان نیز در حد میانگین کشوری است.

اسدی با بیان اینکه سهمیه  ابلاغی استان خراسان رضوی  در دوره های سواد آموزی ، تحکیم و انتقال 32 هزار نفر است گفت: تاکنون 80 درصد این سهمیه تحقق پیدا کرده است و استان خراسان رضوی  در گروه سنی بین 10 تا49 سال  درصد سوادی آن  98 درصد است که از این لحاظ جز 10 استان کشور است که  از میانگین کشوری درصد سوادی آن بالاتر می باشد.

معاون نهضت سواد آموزی خراسان رضوی اظهارداشت:  متاسفانه در پایه اول ابتدایی برخی از خانواده ها فرزندان خود را از امر تحصیل باز می دارند و حداقل یک و 7 دهم درصد آنها  موفق به تحصیل نمی شوند که در سن 10 سالگی  به  چرخه نهضت سواد آموزی وارد می شوند و ما را در انسداد بیسوادی با مشکل مواجه کرده است.

وی بیان کرد: تمام تلاش ما براین است که جشن ریشه کنی بیسوادی را ظرف 3 سال آینده در استان برگزار کنیم.

اسدی عنوان کرد:  امسال 2 هزار و 100 نفر از  آموزش دهندگان  از نهضت سواد آموزی  خارج و  به عنوان حق التدریس جذب آموزش و پرورش شده اند که  ازاین تعداد هزار و 250 نفر مشمول استخدام  هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز