خبرگزاری کار ایران

بیش از ١٢ درصد واحدهای صنعتی خراسان رضوی غیر فعال است

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۲۸۷

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: پنج هزار و ۶۰۰ پروانه فعالیت واحدهای صنعتی در این استان صادر شده که از این تعداد ۱۲ و نیم درصد غیر فعال است.

به گزارش ایلنا از نیشابور، ابراهیم ناصری در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در محل یکی از واحدهای تولیدی نیشابور افزود: اغلب این واحدها در مقیاس کوچک هستند مانند کوره‌های آجرپزی و واحدهای ریخته گری سنتی که به خاطر عدم ارتقای فناوری و تطابق با شرایط روز و یا به دلیل مشکلات نقدینگی و اختلاف شرکا تعطیل شده‌اند.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری جلسه در ستاد تسهیل استان خراسان رضوی تشکیل شده که در طی این جلسات ۲هزار و ۱۸ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی اعلام کرد: از ابتدای امسال ۳۶۲ پروانه بهره‌برداری با حجم سرمایه‌گذاری ۱۴هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال صادر شده که زمینه اشتغال چهار هزار و ۸۷۰ نفر را در استان فراهم کرده است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تصریح کرد: این آمار تا پایان امسال با تأیید ۲ پروانه دیگر توسط محیط زیست تغییرات قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت و سرمایه گذاری در این حوزه‌ها انجام شده است.

ابراهیم ناصری یادآور شد: مشکلات واحدهای تولیدی استان در پنج حوزه شامل کارگروه مالی و تسهیلات به ریاست انجمن مدیران صنایع استان، کارگروه مالیات، گمرک و تأمین اجتماعی به ریاست اتاق بازرگانی استان، کارگروه انرژی، محیط زیست و شهرک‌های صنعتی به ریاست انجمن صنفی کارفرمائی استان و کارگروه سرمایه گذاری و موارد خاص به ریاست خانه صنعت و معدن استان تقسیم بندی شده است.

وی بیان داشت: در مواردی که این کارگروه‌ها برای حل مسائل به جمع‌بندی رسیدند تصمیم نهایی را به عنوان مصوبه ستاد تسهیل استان ابلاغ می گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز