خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مطرح کرد؛

اعتیاد منشاء بسیاری از آسیب‌ها در جامعه/مبارزه با مواد مخدر اولویت دستوری کشور است

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۲۸۳

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: اعتیاد منشاء بسیاری از آسیب‌ها در جامعه بشمار می‌رود و مبارزه با آن در اولویت دستوری کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در تایباد، محمدحسین صالحی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی، در سفر به این شهرستان در دیدار با ائمه جمعه تشیع و تسنن اظهار کرد: اعتیاد بسیاری از آسیب‌ها مانند طلاق، بیکاری، سرقت و.... را بهمراه دارد و بیشترین معضل و آفت در جامعه از این طریق گریبان جوانان را گرفته است.

وی افزود: مرز دوغارون از جهت همجواری با افغانستان به عنوان بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر در معرض آسیب بیشتری می‌باشد و مقابله با ورود این مواد افیونی به داخل کشور در این نقطه مرزی از حساسیت بالایی برخوردار است.

در ادامه فرماندار شهرستان تایباد بیان کرد: مبارزه با مواد مخدر یکی از مهمترین موضوعات روز برشمرده می‌شود و در راستای اجتماعی کردن پیشگیری و مبارزه با آن هر طرح و اقدام مثبتی در این زمینه حائز اهمیت است.

محسن سیاح مطرح کرد: کانون یاری گران ملی زندگی در راستای مبارزه با مواد مخدر برای اولین بار در استان خراسان رضوی از میان شهرستان‌های مرزی در تایباد تشکیل خواهد شد.

وی با اشاره به بهره‌مندی از ظرفیت مردمی در مبارزه با موادمخدر افزود: این کانون از نمایندگان اهل سنت و تشیع 37 دستگاه اجرایی دولتی و خصوصی در شهرستان تشکیل و در جهت پیشگیری و مقابله با این معضل اجتماعی فعالیت خواهد کرد.

امام جمعه شهرستان تایباد در این دیدارها گفت: امروز دشمنان با استفاده از جنگ فرهنگی به دنبال شکستن استقلال و ارزش‌های الهی و به حاشیه بردن دین و معنویات هستند. 

حجت الاسلام والمسلمین حسین ملکی ابرده افزود: جنگ اقتصادی با هدف دامن زدن به معظل بیکاری طراحی شده، زمانیکه بیکاری زیاد شود بسیاری از مشکلات مثل طلاق، اعتیاد، سرقت و... افزایش می‌یابد. 

وی همچنین به مشکلات ناشی از استفاده نادرست از فضای مجازی اشاره و مطرح کرد: شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی چون با هندسه درست طراحی نشده دچار مشکلات فراوانی است. جوانان عظمت یک کشور و سرمایه اصلی آن بشمار می‌روند دشمنان با برنامه ریزی به جنگ فرهنگی دامن زدند تا هویت را از مردم بگیرند و بر ایران مسلط شوند، انتشار موضوعات مختلف ضد اجتماعی و اخلاقی در فضای مجازی راهکار دشمن برای رسیده به هدف خود است. 

وی خاطرنشان کرد: حذف فیزیکی، فکری و اخلاقی نیز طراحی دشمن است، دشمن به دلیل اینکه از ایران سیلی خورده دنبال ضربه زدن به کشور است. 

وی تاکید کرد: در جنگ نابرابری که دشمن طراحی کرده چیزی که برای پیروزی مهم است اتحاد و انسجام ملت و دولت است، دشمن در زمان دفاع مقدس روبرو با رزمندگان قرار گرفته بود اما امروز دشمن در خانه‌های ما رسوخ کرده و این یک زنگ خطر اساسی است باید هشدار باشیم. 

حجت الاسلام والمسلمین ملکی اظهار کرد: مواد مخدر با نگاه استکباری مدیریت می‌شود تا کشورها را به این بلای خانمانسوز آلوده کنند و به آنها مسلط شوند. 

وی ادامه داد: مقاومت و پیشگیری در مقابل مواد مخدر باید ساماندهی شود، کشور ما ظرفیت‌های فراوانی دارد باید از آن استفاده کرد و با نگاهی دغدغه مندانه آن را پیگیری کرد. 

امام جمعه شهرستان تایباد تصریح کرد: اسلام دین بدون بن بست است، تقواگستری را در منازل ترویج دهید و برای جلوگیری از شیوع مواد مخدر فرهنگ سازی را از خانواده آغاز کنید.

در ادامه مولوی غلام نبی توکلی، امام جمعه اهل سنت تایباد بیان کرد: ائمه جمعه و جماعات شهرستان آمادگی کامل دارند، هر کمکی در جهت حفاظت جوانان و جامعه انجام دهند، جوانان پر شور و باانگیزه مملکت ما، نقطه قوت ما هستند و دشمن این نقطه قوت ما را هدف گرفته است و برای این مبارزه اتحاد همه گروه‌های جامعه ضروری است.

وی افزود: علاوه بر مبارزه با مواد مخدر در مرز به عنوان پیشانی ورودی کشور، لازم است کل شبکه توزیع مواد مخدر در داخل نیز هدف قرار گیرد، مواد مخدر فقط یک مسئله نیست که یک فرد را درگیر کند، بلکه در کنار خود، از هم پاشیدگی خانواده‌ها و طلاق و اتفاقات ناخوش دیگری را در پی دارد.

گفتنی است، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سفر خود به شهرستان مرزی تایباد با ائمه جمعه تشیع و تسنن، خانواده شهید محمدزاده که در راه مبارزه با مواد مخدر به درجه رفیع شهادت نائل آمده و خانواده جانباز جاودان که 11 ماه پیش در این حوزه مورد توطئه قرار گرفت دیدار کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز