خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون خدمات الکترونیکی قوه قضاییه:

اجرای طرح الکترونیک باعث تسریع در روند بهتر کارهای قضایی می شود

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۸۱۴

رئیس کانون خدمات الکترونیکی دفتر پیشخوان قوه قضاییه گفت: خدمات جدید قوه قضاییه به صورت الکترونیکی برای شهروندان صورت خواهد گرفت و یکی از مزایای این طرح ، تسریع روند کارهای قضایی، امنیت بیشتر و همچنین عدم امکان جعل اسناد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حسن روحانی نیا رئیس کانون خدمات الکترونیکی قوه قضاییه امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص‌جزئیات الکترونیکی شدن اسناد قضایی افزود: اولین گردهمایی مدیران دفاتر خدمات الکترونیک کشور ، با هدف ایجاد تشرف به زیارت امام رضا(ع) در شهر مشهد برگزار شد.

وی ادامه داد: در این گردهمایی علاوه بر زیارت ، کارگاه آموزشی در خصوص اسناد الکترونیکی برای مدیران  دفاتر پیشخوان الکترونیک قصایی تشکیل و ابهام یا مشکلات این طرح در این جلسه بیان شد.

روحانی نیا در خصوص انتقال اسناد قضایی به دفاتر پیشخوان الکترونیک قوه قضایی بیان کرد: اکثر مدیران این دفاتر جزو افرادی هستند که چندین سال در قوه قضاییه خدمت کردند و به طور طبیعی هر سازمانی برای درست کار کردن نیازمند بازرسی های مداوم است که مسئولیت نظارت بر این  طرح بر عهده کانون الکترونیک قضایی است. 

رئیس کانون خدمات الکترونیک قوه قضاییه با اشاره به فواید طرح الکترونیکی اسناد بیان کرد: تسریع در روند امور اداری ، عدم امکان جعل ، کاهش هزینه ، صحت در کار و امنیت از مزایای طرح الکترونیک اسناد است . 

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه چه قدر واگذاری اسناد قوه قضاییه به دفاتر پیشخوان دولتی باعث اشتغال زایی شده است گفت: قوه قضاییه مسئول ایجاد شغل در کشور نیست بلکه هدف از این طرح بهتر شدن مطالبه دادخواست شهروندان و همچنین دقت و سرعت بهتر در امور اداری است. 

وی افزود: با توجه به اینکه اکثر مدیران دفاتر پیشخوان خدمات الکترونیک از افراد بازنشسته دستگاه قضا هستند که به آنها مجوز داده می شود برای تامین نیروی  انسانی خود از افراد جوان متولد ۶۹ ، ۷۰ ، ... به کار گرفته اند که طبیعتا تا حدودی باعث ایجاد اشتغال شده است .

روحانی نیا با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰۰ دفتر پیشخوان خدمات الکترونیک مربوط به دستگاه قصا در کشور فعال هستند اظهار داشت: قصد داریم تا این تعداد از دفتر را به ۱۰۰۰ هزار دفتر افزایش دهیم. 

رئیس کانون خدمات الکترونیکی قوه قضاییه بیان کرد: در دادرسی های مربوط به دستگاه قضا تمامی امور قابل واگذاری نیست به طوریکه  خدمات حاکمیتی و آنچه که مربوط به قضاوت است را نمی توان واگذار کرد بلکه فقط اموری که مربوط به تصدی گری است به منظور روند بهتر اداری به دفاتر پیشخوان  الکترونیک انتقال پیدا کرده است. 

وی در ادامه تصریح کرد: برای برگزاری این طرح ۲ نظر سنجی انجام شده که یکی از این نظر سنجی ها در تهران و بیرون از دستگاه قضا بوده و بیش از ۸۰ درصد اعلام رضایت مندی شهروندان وجود داشته و نظر سنجی دیگر با بی طرفی تمام در داخل قوه قضاییه انجام شده که ۵۰ درصد مورد رضایت عموم مردم واقع شده است. 

رئیس کانون خدمات الکترونیکی قوه قضاییه گفت: در خصوص الکترونیکی شدن اسناد مربوط به زندانیان و پزشک قانونی برنامه ریزی صورت گرفته که در ماه پیش رو به نتیجه خواهیم رسید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای این طرح رضایتمندی شهروندان افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز