خبرگزاری کار ایران

​مدیر جهاد کشاورزی کاشمر خبر داد:

اولین همایش ملی گیاهان دارویی در کاشمر برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۱۵۱

اولین همایش گیاهان دارویی در سطح ملی و با حضور مسئولان کشوری، استانی و کشاورزان در کاشمر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشمر، حسین محمدی با اعلام این خبر گفت: اولین همایش ملی گیاهان دارویی با همکاری شرکت گیاهان دارویی پرند کاشمر که یکی از معین‌های اقتصادی منطقه است با حضور مهمانانی از وزارت جهادکشاورزی و نیز جمع کثیری از کشاورزان شهرستان‌های مختلف در روز 28 آذرماه در کاشمر برگزار خواهد شد.

وی افزود: شرکت گیاهان دارویی پرند ظرفیت بسیار بالایی برای خرید مواد اولیه و تولید محصولات مرتبط با گیاهان دارویی دارد به گونه‌ای که بسیاری از امکانات، ادوات و تجهیزات این شرکت در سطح استان بی‌نظیر و در سطح کشور ‌کم‌نظیر است.

وی ادامه داد: شهرستان کاشمر نیز یک منطقه دواقلیمی است و به ویژه کوهسرخ زمینه و ظرفیت فراوانی برای تولید گیاهان دارویی دارد ضمن اینکه سیاست وزارت جهادکشاورزی نیز همین است که کشاورزان را به سمت تولید محضولات کم‌آب‌طلب سوق بدهد.

مدیر جهادکشاورزی کاشمر خاطرنشان کرد: ما هم اکنون در کاشمر شاهد رویش گیاهانی در کوهپایه‌ها و اراضی هستیم که نشان می‌دهد این شهرستان، مهد پرورش گیاهان دارویی است ولی باید تلاش کنیم تولید این گیاهان از حالت وحشی و صرفاً خودرو خارج و به صورت تولید در مزرعه نیز وجود داشته باشد.

محمدی تصریح کرد: همایش ملی گیاهان دارویی که در کاشمر برگزار خواهد شد صرفاً شاهد سخنرانی و اظهارنظر نخواهد بود بلکه همایشی مبتنی بر قرارداد است به این معنی که شرکت گیاهان دارویی پرند کاشمر این آمادگی را خواهد داشت که در همین همایش، با کشاورزان خرده مالک قرار داد بسته و خرید محصولات آن‌ها را تضمین کند چرا که یکی از مهمترین دغدغه کشاورزان، بحث بازار فروش است و شرکت گیاهان دارویی پرند این تضمین را می‌دهد که محصولات تولیدی کشاورزان را خریداری کند.

وی با بیان اینکه شاهد صادرات محضولات شرکت گیاهان دارویی پرند به کشورهای مختلف اروپایی هستیم افزود: هم اکنون مواد اولیه مورد نیاز این شرکت به اندازه کافی در سطح استان تولید نمی‌شود و این شرکت مواد اولیه مورد نیاز خود را از استان‌های همجوار خریداری می‌کند ضمن اینکه در آینده نزدیک فاز دوم این شرکت نیز راه‌اندازی خواهد شد و نیاز به مواد اولیه نیز بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز